Waar blijft mijn spaargeld na overlijden?

Ik heb een spaarrekening die alleen op mijn naam staat en mijn vrouw ( in gemeenschap van goederen getrouwd) weet hier niets van.Stel ik kom plotseling te overlijden,komt dat geld dan ooit nog bij mijn vrouw terecht of blijft dat eeuwig op die rekening staan omdat verder niemand er vanaf weet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Beleggen
3.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
spaar je voor een grote verrassing voor haar?

Antwoorden (8)

dat blijft niet eeuwig op je rekening te staan
en waneer de bank ook niet van jouw vrouw afweet. gaat dat geld gewoon naar de staats kas volgens mij. ik zou toch wat regelen mocht dit gebeuren.
al ben ik in dit soort zaken niet thuis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als een rekening jarenlang niet meer gebruikt wordt zal de bank een brief sturen met het voorstel het saldo over te boeken. Die brief zal je vrouw wel lezen (en wat denk ze dan van jou...maar dat is je vraag niet).

Automatisch erft je vrouw als jij overlijdt en dus ook het spaarsaldo.

En uiteindelijk komt ze er toch wel achter, want ik neem toch aan dat er post van die rekening komt. En de belastingdienst gaat meer en meer de aangifte vooraf voor je invullen. Daar staat dan ineens een rekening op die je vrouw niet kent.
13 jaar geleden
Dat geld gaat gewoon naar jouw vrouw.

Als jij komt te overlijden, wordt gekeken wie de nabestaanden zijn en dan is het niet moeilijk je vrouw te achterhalen aangezien jij getrouwd bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent getrouwd dus als je overlijd zal de erfgename je vrouw in kennis worden gesteld van deze rekening.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zal de bank toch moeten weten dat ik dood ben??
ronron1212
13 jaar geleden
Daar krijgen banken bericht van
Als nu niemand weet,dat jij die rekening hebt en de bank wordt niet in kennis gesteld (want niemand weet,dat jij daar een rekening hebt), blijft
dat geld er m.i. ten eeuwige dage staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niets is voor eeuwig
Door je huwelijk (zonder huwelijksvoorwaarden) is het geld voor de helft van je vrouw, ofwel het geld is van jullie tweeen samen.
Als jij eerst overlijdt is de helft van het geld (jouw geld) jouw nalatenschap.
Als je geen kinderen hebt, is dat voor je vrouw.
Als er genoeg geld op staat krijg je een uitnodiging van de Belastingdienst om belastingaangifte te doen. Kun je het uitleggen.
Mede afhankelijk van de algemene voorwaarden van de bank vervalt het geld aan de bank. De bank heeft m.i. niet als plicht om jou of de rechthebbenden op te sporen als er een tijd lang niets gebeurt met de rekening. Informeer bij bank.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat je in gemeenschap van goederen bent getrouwd is sowieso de nu al de helft van je vrouw. Dat het alleen op jouw naam staat zegt dan helemaal niets.
afgezien van het geld zou ik maar eens gaan nadenken over je huwelijk. ik zou niet zo een man willen die dingen voor mij verborgen houdt
als ik erachter zou komen sta je buiten je kleding bij elkaar te rapen zonder mijn deel van het geld
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En als ik je nu eens vertel dat ik stiekem wat geld opzij wil leggen voor een mooie vakantie over een aantal jaren,als kadootje voor mijn vrouw? Wat zeg je dan,Muts!!
krijg je dan niet jaarlijks een overzicht toegestuurd ofzo? Ik vind het wel een goede vraag