Als je goede kwaliteiten hebt als organiseren, doorzetten en een beetje eigenwijs bent. Is dat voldoende voor het ondernemerschap?

Je moet nog een goed idee hebben ook volgens mij. Daar kun je aan komen door brainstormen, praten met kennissen, samenwerken met anderen. Is dat genoeg?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja en nee.

Belangrijk voor eigen bedrijf zijn ook:
- Eerlijkheid
- Communicatief vaardig (Je moet 'jouw product' immers verkopen)
- Doorzettingsvermogen (HEEL belangrijk; de eerste 2 jaar zijn heel zwaar)

Het idee dat je hebt is eigenlijk wel belangrijker dan alles. Als jij een beter product levert dan de meest er op lijkende concurrent kan je vrij makkelijk een bedrijf opzetten. Als je product ghelijk of slechter is; Dan moet je hard werken om alleen 'nieuwe' klanten in de markt op te pikken.

De persoonlijke vaardigheden moet je ook niet onderschatten. Iemand die betrouwbaar overkomt, niet continue met een hand in je geldpotje zit en flexibel opstelt krijgt makkelijker opdrachten dan iemand die volgens de letter van het contract werkt. Het is wel een groter risico trouwens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Om een zaak te beginnen heb je geld nodig.
Dus je moet een startkapitaaltje hebben of je plannen weerleggen bij een bank om een lening te vragen.
Maar omdat de banken het nu niet zo makkelijk hebben zal de kans niet heel groot zijn dat je de lening krijgt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Dus je ideeën moeten wel héél goed zijn wil je hun vertrouwen winnen.
Begin maar met brainstormen, een eigen zaak is vast veel leuker dan aan de lopende band staan!

Toegevoegd na 3 minuten:
Maar het brengt natuurlijk ook veel meer verantwoordelijkheid en stress met zich mee.