Komen er minder premies binnen als de AOW-leeftijd word verhoogd?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1K
Antoni
5 jaar geleden
Leg je redenering voor die aanname eens uit, want ik begrijp die niet. Als de AOW-leeftijd wordt verhoogd, werkt men immers langer en zal men dus ook langere tijd premies betalen. Of bedoel je heel iets anders?

Antwoorden (1)

Nee, in principe meer omdat de AOW wordt betaald door de werkende bevolking. En hoe langer wordt gewerkt, hoe meer geld beschikbaar komt.

Probleem: het aantal AOW' ers neemt toe uitgedrukt in een percentage van de werkende bevolking. Dus er blijft een probleem met de financiering.
Computoon
5 jaar geleden
Reddie
5 jaar geleden
"Probleem: het aantal AOW' ers neemt toe uitgedrukt in een percentage van de werkende bevolking. Dus er blijft een probleem met de financiering.".
Volgens mij maak je nu dezelfde redeneer fout.
Computoon
5 jaar geleden
Dezelfde als wie? En wat is de redeneerfout?
ronron1212
5 jaar geleden
@Reddie die maakt hij niet het percentage aow-ers neemt toetegen over de werkende in de aankomende jaren dus er zijn minder betalende.