Wat zijn de mogelijkheden/hoe is de wetgeving wanneer je een product koopt, maardeze op korte termijn in prijs verlaagd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K

Antwoorden (2)

Juridisch heb je geen recht op compensatie. Je bent dus afhankelijk van de coulance van de verkoper.

Als je het product op internet hebt gekocht (koop op afstand) dan heb je wel het recht om een product binnen zeven dagen terug te sturen. Je moet dan je geld terugkrijgen. Je zou dan daarna het product opnieuw voor de lagere prijs kunnen kopen.
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt. Het is ook altijd het proberen waard om de verkoper te vragen om compensatie. En dan vooral ook zo vriendelijk mogelijk vragen en niet meteen beginnen dat het een rotstreek van ze is o.i.d. (met stroop vang je meer vliegen dan met azijn). Ik heb daar een positieve ervaring mee en heb het verschil toen retour ontvangen.
Meeste producten kunnen binnen 14 dagen na aankoop retour worden gebracht, je krijgt dan je geld terug. Je kunt dan hetzelfde product weer ergens goedkoper kopen.

Volgende is mij een overkomen bij de Blokker:
-ik had 12 stapelkratten gekocht, 3 dagen later waren diezelfde kratten in de aanbieding, verpakt per 3. De korting was aanzienlijk. Ik ben toen eerst met de bon naar de Blokker gegaan en om compensatie gevraagd. Dat kon dus niet. Tja, toen maar alle 12 kratten teruggebracht, geld teruggekregen en voorts diezelfde kratten, maar dan in de aanbieding verpakt in drie, weer meegenomen. Wel omslachtig, maar ik voelde me echt genomen door de Blokker.

Toegevoegd na 1 minuut:
weer ergens anders
volgende is mij eenS
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan heb je mazzel dat ze het product hebben terug genomen en je je geld terug kreeg want ze zijn dit niet verplicht.