Waarom kost het bellen met een mobieltje naar bepaalde nummers extra geld?

Soms als je belt naar een servicenummer hoor je "dit gesprek kost blabla per minuut" en dan later "plus de kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon". Wat een onzin zeg, zeker in dit tijdperk. Waarom is dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

De kosten voor mobiel bellen zijn duurder dan via een "landline" (vaste lijn)

Wanneer men naar een nummer belt van 80 eurocent per minuut, zal de numemrhouder er ongeveer 65 eurocent aan overhouden bij een landline.

Wanneer de extra kosten er niet over werden gerekend, zal de nummerhouder ongeveer 45 eurocent overhouden (van uitgaande dat mobiel bellen 20 eurocent kost)

Door de kosten van het gesprek + de kosten voor het gebruik van de mobiele telefoon krijgt de nummerhouder dezelfde inkomsten van de beller of deze nu via een landline belt of via een mobiel.

Bij 0800 nummers betaald de nummerhouder voor jou telefoonkosten. Sommige nummerhouders zetten dan ook uit dat er mobiel gebeld kan worden omdat ze de kosten dan te hoog vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er wordt jou informatie verstrekt en dat kost geld, want er moeten mensen voor worden ingehuurd om jou de informatie te geven. Je bent bereid om ervoor te betalen want je belt het servicenummer. Kennelijk zie je zelf geen manier om aan de info te komen. Bedrijven hebben vaak specifieke apparaten die anders zijn dan de concurrenten en daar heb jij een vraag over. Als je het antwoord wilt hebben moet je daarvoor betalen. De kosten per klant worden verlaagd doordat de klant meebetaalt. Het verlenen van service waarvoor moet worden betaalt is van de laatste tijd. De concurrenten doen het vaak ook. Je komt er dus moeilijk onderuit.