Vrij op je verjaardag?

Zou het de economie niet ten goede komen, als we iedereen op zijn verjaardag vrijgeven, en koninginnendag afschaffen! de vrije dag zijn we niet kwijt! en de algehele handel loopt dan door!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.1K

Antwoorden (7)

Zou wel mooi zijn,maar wat als je op een zaterdag of zondag jarig bent?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op zich een goeie, maar ik denk dat veel mensen het er niet mee eens zouden zijn. Koninginnedag is toch echt een Hollandse feestdag, waarbij je met vrienden op stap gaat, naar een vlooienmarkt gaat o.i.d. Op je verjaardag is er natuurlijk (over het algemeen) geen groot feest in de steden en dorpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het nut van een landelijke vrije dag is ook dat mensen gezamenlijk iets kunnen gaan doen of ondernemen. Als gezin, of als vrienden.
Dit kan natuurlijk niet als je verjaardag een vrije dag wordt. Dan heb jij alleen vrij, maar je familie en vrienden niet. Zit je nog feest te vieren in je eentje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk je dat koninginnendag niet goed is voor de economie?
Hoeveel geld denk je dat er dan wel niet uitgegeven wordt aan... echt ALLES?
Koninginnendag afschaffen is een heel slecht idee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En alle bedrijven die dan geen productie draaien en, handel drijven met de euro landen! en de landen daarbuiten.Kost vast meer dan de rotzooi die je koopt op vlooienmarkt en braderie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk niet alleen aan de rommelmarkt en braderie, maar ook aan de enorme feesten die worden gegeven op die dag.
Daar zitten miljoenen in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en kosten meerdere miljoenen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En waar gaan die heen?
Verdwijnen die miljoenen?
Wat denk je dat er gebeurt als geld wordt uitgegeven?
Dat dat slecht is voor de economie?
Volgens mij wordt dan precies het tegen overgestelde bereikt. Want inkopen voor de verjaardag zal niet veel anders zijn dan met of zonder Koninginnedag. En vrij nemen op de verjaardag doen een aantal nu ook al Maar geen Koninginnedag dat zullen de café's en evenementen wind eieren opleveren dus slecht voor de economie en gezelligheid(maar wel weer goed voor mijn portemonnaie*_*)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Briliant idee, maar misschien daar een tweede paas of pinksterdag voor te nemen en Koninginnedag op een vaste (vrij) dag te vieren. Het volksfeest kan dan gewoon doorgang vinden. Koninginnedag heeft toch niets meer te maken met de verjaardag van de Koningin.
Bijvoorbeeld de laatste vrijdag van april.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger hadden ambtenaren pretverlof voor 't vieren van hun verjaardag! Dan kregen ze 'n halve dag vrij.. Is dat niet belachelijk!!
Koninginnedag afschaffen is géén goed idee. Slecht voor de economie én 't gevoel dat sommige mensen hebben op deze dag. Voor kinderen zou 't ook niet leuk zijn denk ik..