Is het zinvol, lid te worden van de Vereniging DSB Deposito's?

Ik had een Achtergesteld Deposito bij de DSB.

De curatoren van de DSB hebben mij nu een officiële brief gestuurd, waarin mij wordt aangeraden lid te worden van de Vereniging DSB Deposito's - zie http://www.dsbdepositos.nl/ .

Ik begrijp dat ik, door lid te worden, de goede zaak steun. Maar is het ook noodzakelijk lid te worden? Ik bedoel, zal een eventuele vergoeding alleen gelden voor leden van deze Vereniging, of zullen *alle* houders van een Achtergesteld Deposito hun geld terugkrijgen wanneer de Vereniging de rechtszaken wint?

Toegevoegd na 4 minuten:
Zie reactie voor de inhoud van de brief die ik ontving.

Cryofiel
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
De inhoud van de brief van de curatoren: "
Zoals wellicht bekend voert de Vereniging DSB Deposito's [...] drie proefprocedures tegen de [...] DNB over de vraag of u als houder van een achtergesteld deposito recht hebt op een uitkering onder het depositogarantiestelsel. Naar wij begrijpen, heeft deze Vereniging ten behoeve van haar leden bepaalde prcedure afspraken met DNB gemaakt. Wij wijzen u op de website van de Vereniging DSB Deposito's [...]. Deze website bevat veel nuttige informatie voor houders van een achtergesteld deposito. Op deze website beantwoorden deze Vereniging en haar advocaten veel vragen over het faillissement van DSB Bank. Ook over de afspraken die de Vereniging met de grootste rechtsbijstandsverzekeraars heeft gemaakt, vindt u meer informatie op deze website. Ook curatoren verwachten afspraken te maken met deze Vereniging ten behoeve van haar leden. Om deze redenen brengen wij deze Vereniging onder uw aandacht en geven wij u in overweging lid te worden van deze Vereniging.
"

Het beste antwoord

Als er één keer gunstige jurisprudentie is, zullen alle houders van achtergestelde deposito's daarvan kunnen profiteren.
Ik zou het doen. Wat is er te verliezen? Als achtergesteld depositohouder heb je eigenlijk geen enkel recht, dus ik zou elke strohalm aanpakken en ze steunen in hun werk.
AWM
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Wanneer ik jouw antwoord als volgt interpreteer: --  ALS ze winnen, maakt het niet uit of je wel of geen lid was (afgezien van de betaalde contributie) - zowel leden als niet-leden krijgen dan hetzelfde deel van hun Achtergesteld Deposito (wellicht zelfs 100%) terug. --  De kans DAT ze winnen wordt groter naarmate ze meer leden hebben, want meer leden betekent meer geld en meer (ook politieke) invloed. Heb ik dan de juiste interpretatie te pakken?
AWM
13 jaar geleden
Ik kan dat heel moeilijk inschatten. Op dit moment ben je rechteloos. Zij gaan aanvechten dat de dit soort deposito's buiten de garantieregeling vallen. Zij zeggen dat dat tegen het Europese recht ingaat. Ze schatten zelf hun kans in op 50/50. Ik zou die laatste strohalm aanpakken.
Ik voel met je mee, lijkt me een vreselijke ervaring met je zuurverdiende centjes.