Wanneer wordt de zorgtoeslag van 2012 bekend voor studenten?

Als deze er al is wat is deze dan voor studenten zonder inkomen? Vorig jaar verdiende ik namelijk lekker aan de toeslag!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Meestal in de maanden november/december.

Toegevoegd na 19 seconden:
http://www.studenten-zorgverzekeringen.nl/zorgtoeslag.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De exacte bedragen zorgtoeslag 2012 voor studenten EN niet-studenten zullen niet voor half december 2011 beschikbaar zijn. Dit afgaand op de situatie van voorgaande jaren. Het maximumbedrag zorgtoeslag alleenstaande 2012 ad € 692, genoemd in de hierbovenstaande link van studenten-zorgverzekeringen, heb ik nergens bevestigd gezien en is m.i. onjuist. Dit bedrag was de maximum zorgtoeslag voor een alleenstaande in het jaar 2009.

Afgaand op een bericht van enige tijd geleden van de Telegraaf wordt de zorgtoeslag in 2012 met circa 40 euro verlaagd voor een alleenstaande (samenwonenden 100 euro) en zou zo uitkomen op circa € 800 per jaar.

Algemeen: De zorgtoeslag wordt de komende 4 jaar verlaagd. De maatregel gaat in vanaf 2012. Daarnaast wordt de drempel die recht geeft op zorgtoeslag verhoogd. Daardoor zullen minder mensen in aanmerking komen voor zorgtoeslag. Met deze maatregelen wil de regering de stijgende kosten van de zorgtoeslag terugdringen.
fisbel
12 jaar geleden
fisbel
12 jaar geleden
Voor 2011 was er nog een (flinke) verhoging. Voor 2012 worden de bedragen verlaagd. Aanvulling: modale inkomens - zorgtoeslag 2011 alleenstaande met € 100 per jaar verlaagd. Partners / gehuwden met modaal inkomen- zorgtoeslag met € 160 per jaar verlaagd. Bron: dagblad Trouw 12 november 2011 - geld@goed / weekendgids.
Zorgtoeslag 2012
Aan het einde van het jaar ontvang je automatisch een nieuwe voorbeschikking met de hoogte van de zorgtoeslag voor het volgende jaar.
Rekenmodule zorgtoeslag,zie link,groet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
fisbel
12 jaar geleden
De rekenmodule heeft weliswaar reeds 2012 beschikbaar om de hoogte van de toeslagen uit te rekenen, maar de genoemde bedragen betreffen vooralsnog jaar 2011. De rekenmodule zal eerst, afgaande op ervaring van voorgaande jaren, half december 2011 worden aangepast wat betreft de werkelijke bedragen 2012.