Wat zijn goede manieren om met wat geld méér geld te maken?

Stel je hebt zo'n € 10.000 - 15.000.
Hoe kan je hiermee aan meer geld komen?
Beleggen, investeren, etc. etc.
Hoe moet dit? Kan dit uberhaupt?
En wat is de meest veilige manier?
En de meest snelle?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.7K

Antwoorden (11)

Je kan eventueel bij de HC gaan proberen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas staat de meest veilige manier volledig haaks op de meest snelle.
AWM
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat is zeker waar.
Maar het is geen antwoord op mijn vraag...
rose
13 jaar geleden
Antwoordman, doe mij een lol. Gebruike veiligste en snelste...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Roos, beid begippen sluiten elkaar uit: de veiligste methode brengt niets op en de meest opbrengst is zeker niet veilig. Snelste past helemaal niet in dit verhaal, omdat we op jaarbasis spreken.
rose
13 jaar geleden
AZ, ik bedoelde snelste i.p.v. het incorrecte meest snelle. Mijn reactie was niet inhoudelijk. Maar afgezien daarvan begrijp ik je toch niet helemaal. Waarom spreken we op jaarbasis?
Beleggen of investeren met deze bedragen heeft volgens mij helemaal geen zin. Als je het dan nog snel wil, kun je het helemaal vergeten. Snel geld verdienen is onmogelijk in de huidige maatschappij. Persoonlijk zou ik op safe spelen en me tevreden stellen met 2% rente op jaarbasis, maar als je echt wil riskeren, zou ik dat geld gewoon uitlenen aan iemand die het nodig heeft. Stel dat je 3 x 5000 euro aan iemand kan lenen en je vraagt 10% winst, over een periode van 1 jaar, dan kan het je wat extra's opleveren, maar dan moet je wel zeker zijn dat deze personen je op tijd terug betalen. Het blijft een gok, maar dat is hetzelfde met beleggingen en investeringen.
In ieder geval geluk ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je een koophuis hebt dan zou je t beste je huis ermee kunnen opknappen,zodat je waarde stijgt..een minder snelle manier is er een studie van betalen,dat is wel een mooie investering.je kan investeren in kunst,maar dan moet je er wel verstand van hebben,het is wel een snelle manier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De snelste manier is denk ik drugshandel.

Gokken kan ook (15.000 op 31 rood...), maar dan verlies je de veiligheid wel geheel uit het oog.

De veiligste manier is vermoed ik beleggen in saaie maar betrouwbare fondsen.
13 jaar geleden
Beleggen is idd geen goede opitie vandaag de dag! Je zou bv 2x € 5000 bij de bank voor 5 jr vast kunnen zetten,na 1 jr kryg je 2% rente,na 3 jr krijg 6% rente,en na 5 jr bijna 10%. Plus n bonus bedrag omdat t 5 jr heeft vastgestaan. Je had t over n snelle manier,dat is dit niet maar t tikt wel aan! De € 5000 zou ik wegzetten voor noodgevallen,wel tegen de hoogste rente natuurlijk! Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fondsbeleggen is een van de meest betrouwbare manieren van je geld laten aangroeien. Het is natuurlijk wel onzekerder dan je geld tegen 2% op de bank zetten. Maar goed.De rente en inflatie lopen gelijk, dus verdien je aan het op de bank zetten niets.

Fondsen die het goed doen, en ook gedaan hebben de afgelopen jaren zijn zgn hedgefunds. Tevens zijn fondsen in zgn commodoties, grondstoffen goede kanshebbers voor groei. Regiogebonden fondsen in Azie (China, India) en Brazilie hebben ook nog veel groei in zich.

Afgelopen 24 maanden heb ik mijn fondsen met 200% zien toenemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is de enige manier wel: In China een product in het groot inkopen en daarbij hard onderhandelen om vervolgens dat product met 300 % winstopslag in Nederland te verkopen. Dat werkt goed, maar je moet alleen een goede neus hebben

Toegevoegd na 1 minuut:
Als het werkt heb ik nog wel een miljoen voor jou beschikbaar, om het grapje ter herhalen en dan dele we de winst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
investeren in jezelf is altijd een goede.
kan bijvoorbeeld een studie zijn.

ben je muzikaal aangelegd, koop dan een instrument, goed oefenen en ga op feesten spelen. je verdiend geld en je hebt een leuk avondje uit.

ook kan het op illegale manier, maar die mag en wil ik hier niet plaatsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt er van alles mee doen, maar belangrijkste is dat je voor je zelf duidelijk hebt over welke termijn je 'resultaat' wil hebben. heb je dit geld tijdelijk over dan is een spaarrekening het handigst. wil je er over 10 jaar of nog alter iets mee doen, dan kan je meer risico nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op dit moment is de economie nogal erg onstabiel.
Beleggen op de aandelenbeurs zou ik je met dit bedrag zeker niet aanraden. Ten eerste is het bedrag te laag (de kosten wegen niet op tegen de opbrengsten) en de beurs is te volatiel (te beweeglijk).

Een spaarrekening bij een solide bank in Nederland is wel solide maar zal je weinig geld opleveren.

Toevallig ken ik een aantal mensen die belegd hebben in kunst. Deze mensen hadden zich verdiept in de kunst en hadden wat leuke kunstenaars ontdekt waarvan de waarde van de schilderijen vertienvoudigd waren.
Dus wat je zou kunnen doen, verdiep je in buitenlandse opkomende kunstenaars, laat je goed informeren, en kijk of je een leuk kunstwerk op de kop kunt tikken.
Dat kan een heel snelle lucratieve manier zijn.

Maar je moet wel 1 ding van mij weten; snel en veilig gaat niet samen he. Dus wat jij wilt kan niet. Veilig is het nooit, maar je kunt wel met een beetje geluk heeeeeel veel geld verdienen.