mogen internet profiders je inkomsten natrekken?

Wij willen een andere profider voor tv internet en telefoon. We dachten er 1 gevonden te hebben reginet. Nu krijgen we het toch niet via hun omdat ze inkomsten gegevens hadden nagetrokken. Heb gehoord dat meerdere dat doen. Ik vind zelf dat ze dat niet zonder enige tiestemming mogen doen.t

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Antwoord op je vraag: Nee. Mogen internetproviders kijken of en hoe je geregistreerd bent bij BKR? Ja. Dat is niet alleen voor kredietverstrekkende instanties zoals banken overigens. Ook als je een abonnement wilt wordt dit vaak gecontroleerd. Omdat je achteraf betaald heb je een tijd lang een 'schuld' bij diegene die het abonnement verstrekt heeft. Datzelfde heb je bij een internet provider.
Het kan zijn dat je een keer een betaalachterstand hebt gehad (dat blijft 5 jaar bewaard). Als het goed is heb je daarvan bericht gehad. Wat precies geregistreerd is kan je nagaan bij BKR (voor een kleine 5 euro volgens mij) - maar misschien weet je het zelf ook wel.