Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag mijn werkgever mij een ander contract geven bij andere werkzaamheden?

Van wijkteammedewerker ben ik schoolmaatschappelijk werkster geworden bij dezelfde werkgever. Voorheen werkte ik 28 uur en had ik ongeveer 5 weken verlof per jaar. ik werd natuurlijk ook gewoon voor 28 uur uitbetaald. Nu hebben ze me een ander contract aangeboden. Ik ben nu alle schoolvakanties vrij, maar moet dit zogenaamd zelf 'opsparen'. Ik werk nu 29,5 uur per week, maar krijg maar 25.3 uur per week uitbetaald. Dit contract is gebaseerd op 40 weken werken i.p.v. 52 weken. Volgens mij ben ik hierdoor gedupeerd omdat ze het niet baseren op 52 weken werken. Klopt mijn redenatie?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
MarBet
7 jaar geleden
Jij kiest voor een functie waarbij gebondenheid aan schoolvakanties noodzakelijk is. Om je uren dan te kunnen maken, moet je per week wat meer uren maken dan je contract zodat je in totaal uitkomt op de omvang waar je voor bent aangenomen. Ik denk dus niet dat je die functie kunt krijgen als je contract daar niet voor wordt aangepast.
Wel zou het raar zijn als je nu minder verdient per maand dan voorheen, maar dat kun je even navragen en is niet zo gek om als voorwaarde te stellen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Zo te zien klopt dit.:
De beste manier om hier tegen aan te kijken is via jaarurensystematiek. Reken uit hoeveel uren je per jaar moet werken: Blijkbaar 40 weken van 29.5 uur = 1160 uur.
Anders werk je 46 weken + 6 weken vakantie. 46 keer 25,3 uur = 1164 uur.

Dus ja, het klopt.
(Lees meer...)
7 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing