mag een stichting mijn vrijwilligersvergoeding (van 2,50 pd !) zomaar stopzetten, ondanks contract ?

Ik ben als vrijwilligster al 2 1/2 jaar werkzaam bij stichting Welzijn. Destijds heb ik een contract getekend. Daarin stond dat ik 2,50 per dagdeel zou ontvangen als bijdrage. Nu kreeg ik te horen dat ze dit niet meer gaan betalen en of ik een nieuw contract wil tekenen waarin staat dat er geen vergoeding tegenover staat. Het gaat mij (natuurlijk) niet om die 2,50, maar ik vind het een principe kwestie...Ik heb destijds met het tekenen van het contract beloofd mijn werkzaamheden naar behoren uit te voeren en zij hebben beloofd mij daarvoor 2,50 per dagdeel uit te keren. Ik hou mij aan mn belofte...zij niet. Mogen zij dit zomaar stopzetten en ik heb toch al een contract getekend....moet dat nu opnieuw?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je mag contracten wijzigen en opzeggen, het is aan jou om ermee akkoord te gaan of niet. Als jij geen nieuw contract wilt tekenen dan zeggen zij eenzijdig het huidige contract op, en dienen de voorwaarden die er in staan na te komen tot einde looptijd. Dan heb je dus geen contract meer, en geen vrijwilligers werk meer. Contracten duren nooit eeuwig, jij had ook de mogelijkheid om de € 2,50 van jou kant te willen verhogen, of te verlagen, dan is het aan de organisatie of ze daar wel of niet in meegaan.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100