Wat mag je maximaal verdienen als je gebruik maakt van de loonheffingstoeslag als student?

Bij 1 werkgever maak ik gebruik van loonheffingstoeslag. Tevens heb ik ook een 2e werkgever waar ik dan geen gebruik van deze loonheffing. Ik heb wel eens gehoord dat hier een maximaal salaris per jaar aan zit. Wat is deze grens? Wat gebeurt er als ik boven deze grens kom. Moet ik dan extra belasting betalen over het gehele salaris of alleen het gedeelte boven het maximale bedrag? En vanuit welk salaris moet ik uitgaan? (Bruto/netto , incl/excl vakantiegeld en dagen)

Alvast bedankt!

Toegevoegd na 2 minuten:
Valt de studiefinanciering en zorgtoeslag ook onder je inkomsten in dit geval?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

U bedoelt de loonheffingskorting. Als u bij de 2 banen samen maximaal zo'n € 6500 bruto verdient (incl. vakantiegeld) kunt u bij beide banen de loonheffingskorting aanvragen. U krijgt over € 6500 € 2254 algemene heffingskorting en € 116 arbeidskorting. Dat is evenveel als de te betalen belasting. Waardoor de aanslag op € 0 uitkomt. Pas als u meer dan € 6500 bruto gaat verdienen, is het af te raden bij beide banen loonheffingskorting aan te vragen. U moet dan immers achteraf belasting betalen.

Toegevoegd na 42 seconden:
Studiefinanciering en zorgtoeslag valt niet onder inkomsten.
fisbel