Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mag je een belelastingaanslag laten kwijtschelden wanneer je geen reactie krijgt op een bezwaarschrift?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
657

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Heb je het wel aangetekend verstuurd? anders wordt hetzoiezo moeilijk bewijzen dat je het wel gestuurd hebt.. En dan nog zal het niet snel kwijtgescholden worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Weet niet door wie je die zou willen laten kwijtschelden? De belastingdienst? Sweet dreams, zou ik zeggen.

De BD heeft 5 jaar de tijd om een aanslag op te leggen, tenzij er nieuwe feiten zijn waarvoor een meldingsplicht bestaat.

Een bezwaarschrift moet binnen (ik geloof) 12 weken tot een antwoord leiden, en mocht de fiscus die termijn laten verstrijken, dan hebben ze daar een perfecte oplossing voor bedacht: NIET ONTVANGEN.

En zo, mijn waarde vrind, verlies je een dergelijke zaak altijd.

Algemene tip: belangrijk document aan de BD? Langsgaan en stempel vragen onder duidelijke beschrijving van hetgeen is overhandigd. Alleen op deze manier kreeg ik een forse aanslag van tafel omdat de fiscus mijn complete administratie had kwijtgemaakt!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De brief was niet aangetekend verstuurd maar heb wel een reactie gekregen. Maar ik zou binnen 10 weken meer horen en ik ben nu 16 weken verder en wanneer ik bel zeggen ze dat ik moet wachten..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De eerste reactie moet binnen de gegeven termijn, die heb je gehad. Afhandeling daarna mag 12 maanden in beslag nemen. Geduld is dus een schone zaak ...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In de reactie die ik heb gehad stond juist dat ik binnen 10 weken meer zou moeten horen. Dus het termijn zijn ze al voorbij. Belastingtelefoon bellen is zinloos want die zeggen alleen maar wachten. En geduld heb ik ook wel maar niet als het om 3000 euro gaat die zo me schoenen in geschoven wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ga er maar niet van uit dat dat kan
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als een overheidsinstantie veel te lang doet over zo'n antwoord (in dit geval zijn ze al 60% over de beloofde termijn heen) kun je terecht bij de Nationale Ombudsman:
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding