Uitgeleend als oproepkracht maar niets getekend. Mag ik elk moment stoppen?

Ik werk 20u in een verpleeghuis. Sinds weken geleden werk in in de middagen in de thuiszorg. Het valt onder dezelfde stichting dus ik krijg geen nieuw contract en ga als oproepkracht aan het werk. Alleen word ik nu elke dag ingepland en werk ik 38 of meer uur. Ik heb nog een kind en kom aan mn eigen huishouden niet meer toe. Kortom ik heb mezelf overschat en wil graag minder uren werken of anders stoppen. Aangezien ik niets op papier heb, vraag ik me af of dit per direct kan?

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee. Meteen stoppen kan alleen in de proeftijd. (En in bijzondere situaties, die in de wet worden omschreven, bij ontslag nemen op staande voet. In alle andere gevallen, moet je opzeggen. Opzegtermijn is, als niets anders is afgesproken, een maand-einde maand. Morgen opzeggen betekent weg kunnen na 31 juli. Er is nog een methode: ontslag nemen met wederzijds goedvinden. Je spreekt dan met de werkgever een datum af dat je wil stoppen. Als de werkgever akkoord gaat met die datum komt per die datum een einde aan het dienstverband. Als je zelf vertrekt, ontstaat normaliter geen recbt op WW als je geen nieuw werk vindt. ("Verwijtbaar werkloos")

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100