Kan je door een huurtoeslag schuld problemen hebben met het op naam zetten van een scooter?

Ik heb een huurtoeslag schuld en sinds november 2016 heb ik er niets meer van gehoord. Nadat ik een jaar bijna bezig was uit te leggen dat ik mijn maandelijkse termijn niet kon betalen ivm ziektewet na een auto ongeluk, heb ik nu al lang niks meer gehoord.
Ze hebben nooit iets ingevorderd of ergens beslag op gelegd.
Verder betaal ik alles netjes.

Nu kan ik van een bekende een scooter krijgen, maar die moet natuurlijk op mijn naam. Kan dit lastig worden?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik lees veel over schuld van wegenbelasting. Maar bij dit ook?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nee, het een heeft niets met het ander te maken.

Je neemt een scooter gratis over en deze moet op jouw naam overgeschreven worden. Dit kan ook online (bron) Kosten €9,98 en een geldige ID-kaart natuurlijk.

[Betaal je nu wel of niet je huurtoeslagschuld, niet duidelijk, want zolang je een betalingsregeling hebt voor die schuld en deze nakomt, is er niets aan de hand.

Terzijde: Of je nu last hebt van de huurtoeslag schuld of niet, ik zou zelf willen weten hoe of wat, dus wellicht even bellen en informeren, 'je betaalt alles netjes'.]