mijn man wil zuiniger met huishoud geld. hoeveel is normaal per week.?

2 volwassenen 1 grote hond en 3 kleintjes wij roken niet en nemen geen alcohol. ik gebruik met alles er op en er aan. zonder benzine. €150,= mijn man wil dat met €100. doen. hoe doen jullie dat. ik heb hem de uitdaging gegeven en een lijstje met 100 euro er bij. morgen mag hij beginnen. alles haal ik uit de ijskast appart. dan moet hij ook warm eten en vlees voor 7 dagen kopen en beleg ect. echt alles. redden jullie dat?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik heb geleerd het met heel weinig te redden. Dat is een 'mindset', een anders denken. Het gaat er niet om wat je wilt kopen, het gaat er om waar je niet zonder kunt! Zodra je dit aanneemt, ben je er, kan het. Als je een aardig salaris ontvangt iedere maand, geen financiële zorgen hebt, kun je doen en laten wat je wilt. Of je nou spaart of niet (voor vakantie of reserve/vervanging van spullen, apparaten) als er normaal geld binnen komt iedere maand, zijn de gedachten meestal 'ik heb nog zoveel deze maand!' Sterker, dat denk je niet eens, er is gewoon geld. Krijg je een uitkering (AOW of bijstand bv), is het bedrag niet 'zorgeloos' te noemen, kun je niet doen en laten wat je wilt. Sparen kan niet of amper, en wat je spaart heb je voor het eind van de maand alweer nodig. Ook wel afhankelijk natuurlijk of je nog maar net zo'n uitkering krijgt of al jaren een laag inkomen hebt en dus al jaren niets meer kunt vervangen (door een nieuw exemplaar), dus zo goed als alleen maar oude apparaten in huis hebt, die veel te snel weer om de beurt zielloos de geest geven. Wat is normaal per week? 2 volwassenen een grote hond en 3 kleintjes (HONDJES OF KINDEREN?), zonder benzine en alleen voedsel dus? €100 per week is riant! Voor iemand die gewend is aan €150 per week (niet je man, want hij deed niet de boodschappen) kan die €100 in eerste instantie weinig lijken, maar je moet alleen een beetje opletten. Niet meer blind kopen wat je gewend bent. Anders kiezen. Niet alles van dure merken kiezen, is ook niet nodig, gewoon uitproberen en goede keuzes kwaliteit/smaak/prijs maken. Antwoord €100 per week is prima, is voor de een normaal en voor de ander riant. Je man zal het so-wie-so niet gemakkelijk hebben, maar dat is een andere kwestie, eigenlijk zou jij zelf deze uitdaging aan moeten gaan, jij bent gewend de boodschappen te doen. :)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100