Mag mijn ex 200 euro minder bijdragen in levensonderhoud van de kinderen, omdat hij geen kindgebonden budget krijgt?

Kinderen zijn ingeschreven op mijn adres (2 kinderen). Ex zegt hierdoor 200 euro kindgebonden budget mis te lopen en wil daarom dat ik sport en school ed. betaal. Verdeling van ons is 9 dagen bij mij, 5 bij hem. Hij betaald geen alimentatie.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
Heeft de rechter geen alimentatie toegewezen dan?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
nee zo ver zijn we nog niet. We willen er zonder rechter uitkomen. Door zelf het plan en convenant te maken. En dan de scheiding formeel rond te maken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als er niks is toegewezen dan moeten jullie het zelf uitzoeken in principe.
Als je het er niet mee eens bent, dan moet je naar de rechter. Ik weet natuurlijk niet hoe jullie het hebben afgesproken, maar mij lijkt het logisch dat het ongeveer gelijk is (verhoudingsgewijs, een x aantal procent van je inkomen) en dat hij daar 200 euro van af kan halen vanwege het kindgebonden budget.
Anderzijds kan jij er ook voor kiezen om hem elke maand 100 euro te geven, zodat jullie beide profiteren van het kindgebonden budget en verder beide bijdragen aan de kosten naar verhouding dus (in principe dus het kindgebonden budget er verder uithalen, aangezien dat dan eerlijk wordt verdeeld).
ronron1212
7 jaar geleden
Zou maar zorgen dat je wel een advocaat hebt.

Antwoorden (1)

Ik neem aan dat het gaat om de kinderallimentatie.
Dat hangt helemaal van je alimentatieafspraken af. Als daarin afspraken zijn opgenomen over de hoogte van de alimentatie, zal hij zich aan die afspraken moeten houden. De hoogte van de alimentatie is immers vastgesteld aan de hand van zijn en jouw inkomen en beider besteedbaar budget. In dat bestaadbaar budget zit ook kindgebonden budget verrekend.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Er staat dat hij géén alimentatie betaalt..