In de bouw is het booming business.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Met een blik op de toekomst, is een bedrijf in 'modulaire bouw' een goede optie. Dat zijn zeg maar, kant-en-klare delen, voorgefabriceerd in de fabriek, met een volledige systeemintegratie...gas, water en elektra-installatie wordt dus in de fabriek al geïnstalleerd. Gevels worden in een raamwerk gebouwd, waarbij alle voorzieningen al in de woning zijn aangebracht. Je hebt dan geen bouwplaats meer met metselaars, timmerlieden enz. maar meer een assemblageplek waar de woning aan elkaar wordt geschroeft. De woning is razendsnel wind-en waterdicht en de bouwplek blijft schoon en overzichtelijk. De bouwkosten blijven ook aanzienlijk lager dan in de traditionele bouw.
De voordelen van dit systeem zijn duidelijk. De diverse bouwprocessen zijn volledig op elkaar afgestemd en alle onderdelen van een woning worden in de fabriek onder ideale omstandigheden (arbo, klimaat et cetera) in elkaar gezet. De traditionele bouwvakker zal daardoor echter helaas steeds meer verdwijnen. Ik denk dat dit de trend gaat worden bij vooral laagbouw-rijtjeshuizen die mogelijk snel klaar moeten zijn.

Met het oog op de flexibilisering van de arbeidsmarkt, is een uitzendbureau ook een goede optie, het beste gericht op hoger opgeleiden, omdat door de digitalisering en automatisering veel banen voor lager-/middelbaar opgeleiden verdwijnen zal. Je zal innovatief moeten zijn om je te onderscheiden van de concurrentie, door bijv. je te specialiseren of te verbreden, zoals bijv. trainingen en opleidingen te verzorgen maar ook extra investeren in ICT om bijv. personeel te zoeken en te screenen is gewenst, omdat fysieke kantoren/vestigingen zullen afnemen. Digitalisering zorgt ook voor efficiëntere organisatie en lagere kosten.De uitzendbranche groeit nog steeds.

Ook het hebben van een goede webshop kan een leuk bedrijfje worden.
amc