Wat zijn betwiste kosten?

In een aankoopgeschiedenis / bestelgeschiedenis zie ik bij één aankoop betwiste kosten staan. Wat houdt dit precies in?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Twisten is ruzie maken. Bij een betwiste vordering heeft de schuldenaar een gefundeerde reden om niet te betalen. Als je het niet eens bent met de opgevoerde kosten dan kun je daartegen in verweer gaan. Wil degene die deze - naar jouw bevinding onterechte - kosten opvoerde desondanks toch dat ze betaald worden dan zou je dat aan een rechter kunnen voorleggen.
Amadea
7 jaar geleden
Computoon
7 jaar geleden
Het komt helaas ook voor dat de schuldenaar een vordering ongefundeerd betwist. Anders gezegd: een smoesje verzint om maar niet te hoeven betalen.
Dan zijn klant en leverancier het niet eens over een bepaalde kostenpost.

De leverancier vindt dat de klant betaalde kosten moet betalen. De klant vindt van niet, omdat hij (bijv.) stelt dat het product niet of niet geheel of niet volgens de bestelling is geleverd of goedkoper zou zijn dan het bedrag wat nu op de rekening staat.

Toegevoegd na 1 uur:
Correctie: het woord 'betaalde' in de tweede alinea moet 'bepaalde' zijn.
Computoon
7 jaar geleden
Antoni
7 jaar geleden
Bedoel je "bepaalde kosten" in plaats van "betaalde kosten"?
Computoon
7 jaar geleden
Ja. Het woord "betaalde" in de 2e alinea moet "bepaalde" zijn. Dank voor de opmerkzaamheid.