Waarom is het minimum loon zo hoog in Luxemburg?

Blijkbaar is het minimum loon in Luxemburg 400 euro hoger dan in Nederland. Waarom is dat zo

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.4K
ronron1212
7 jaar geleden
Dat is per land heel verschillen heeft alles te maken met de levensonderhoudskosten in een land
Portugal = € 589 per maand
Polen: € 418 per maand
Hongarije = € 333 per maand
http://www.nationalevacaturebank.nl/informatie/kandidaten/salaris-berekenen/minimumloon-nederland?num=10&ts=ts2&origin=homepage&tab=internet&utm_referrer=http%3A%2F%2Fstartgoogle.startpagina.nl%2F%3Fquery%3Dminimumloon+luxemburg

Antwoorden (1)

Omdat de levensstandaard in Luxemburg hoog is. Dus alles daar is veel duurder dan in Nederland. Een beetje gezinswoning kost al een miljoen euro, bijvoorbeeld.
Het minimumloon moet in verhouding zijn met de levensstandaard, zodoende. Dus als je het vergelijkt met het jeugdloon in Nederland dan kan een Luxemburgse jongere van zijn inkomen in eigen land ongeveer evenveel kopen als een Nederlandse jongere dat kan.
Amadea
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
1.000.000 euro is een beetje overdreven
ronron1212
7 jaar geleden
De vastgoedmarkt is duur, maar er zijn mogelijkheden voor kopers op een begroting. Verblijf buiten het centrum is de grootste geld besparen. Woon-werkverkeer is vrij goedkoop en, vanwege de kleine omvang van het land, snel.
Prijs per vierkante meter te kopen appartement in het centrum van 6.000,00 euro
Prijs per Vierkante meter tot appartement te kopen Buiten Centre 3.000,00 euro
Amadea
7 jaar geleden
Een appartement is geen gezinswoning....
ronron1212
7 jaar geleden
Nee dat klopt maar er zijn duren appartementen en goedkope net als eengezinshuizen.
ronron1212
7 jaar geleden
http://www.immotop.lu/search.html