Wat is het drempelbedrag van de nederlandse btw in duitslans?

Ik verkoop via website ook in duitsland en ik vraag bij af tot welk bedrag ik de ned btw mag rekenen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

"Levert u aan organisaties en ondernemers die geen btw-aangifte hoeven te doen? In deze tabel vindt u de drempelbedragen die voor deze klanten gelden. Tot deze bedragen krijgen uw klanten btw uit het land van de leverancier in rekening gebracht. Gaat uw klant in een jaar over de drempel heen? Dan moet hij voor die betreffende levering, en alle latere leveringen van dat jaar, de btw in eigen land aangeven. Dit geldt in ieder geval ook voor het volgende jaar. Uw klant zal u in deze gevallen vragen om een factuur met 0% btw."

Dat bedrag is voor Duitsland euro 12.500.-.

Toegevoegd na 3 minuten:
En nog een aanvulling uit andere bron:

"2. Levert u meer dan het drempelbedrag aan consumenten van een EU-land dan rekent u voor het resterende deel van het jaar en het daarop volgende jaar de BTW van dat land.

Wanneer uw omzet het vastgestelde drempelbedrag van een land overschrijdt, hanteert u vanaf dat moment voor de rest van het jaar én het daarop volgende jaar het BTW-tarief van dat land. Uw bedrijf dient zich dan in dat land te registreren om daar BTW aangifte te kunnen doen. Het is ook mogelijk om al voordat u het drempelbedrag heeft bereikt het buitenlandse BTW-tarief te hanteren. U kunt dit aanvragen bij de belastingdienst.

De drempelbedragen verschillen per EU land.

3. Heeft u zelf een BTW-nummer en levert u aan ondernemers in een ander EU-land dan brengt u 0% BTW in rekening (intracommunautaire levering ICL).

Als een ondernemer tijdens het bestelproces zijn BTW-nummer opgeeft hoeft u geen BTW in rekening te brengen. Om ICL aan te tonen dient u te beschikken over een goede administratie waarin u kunt aantonen dat uw klant BTW aangifte doet in het land waar het bedrijf gevestigd is. Kunt u dit niet aantonen, dan krijgt ú een naheffingsaanslag. Op de site van de belastingdienst staat beschreven hoe u dit kunt controleren. "
http://www.tweego.nl/blogspot/blog/btw_en_leveren_aan_het_buitenland
Computoon