Hoor ik in schaal B 18/1 (supermarkt salaris)?

Ik werk sinds een aantal maanden bij een supermarkt. Ik zit het grootste gedeelte van de dag achter de kassa en bij het PostNL service point. Op internet las ik dat je dan in schaal B van het levensmiddelen bedrijf zit, op mijn loonstrook staat echter schaal A 18/0. Zou ik niet in schaal B moeten zitten? Daarnaast vraag ik me af waar 18/0 en 18/1 voor staat. Staat 18/1 voor achttien en een halfjaar oud?

Gr, anoniem (18,5 jaar)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
20.3K

Antwoorden (3)

In bijgaand pdf-document vind je de loonschalen van de levensmiddelenbedrijven voor 2012. Je vindt bedragen o.a. onder de tabellen A t/m H en dan bij je leeftijd. Die 18 staat dus inderdaad voor je leeftijd. Wanneer je onder 18/1 komt te vallen is niet duidelijk. Dit zou je even moeten navragen.

Misschien wordt je nog als aankomend kassamedewerker/verkoopmedewerker beschouwd, want die vallen onder A. Maar een postservicepunt-medewerker valt altijd onder B. Maar misschien hanteert je werkgever andere tabellen, dus ik zou dit ook navragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je bent eerst aankomend kassamedewerkster vandaar die A.
Die 1 die erachter staat houd je dienstjaren in. Na een jaar kom je daar pas voor in aanmerking
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Schaal A is bedoeld voor aankomend kassamedewerker. Als je een jaar bij je werkgever in dienst bent stroom je automatisch door naar schaal B.

De /1 achter je leeftijd staat voor het aantal dienstjaren in de schaal. Zit je op 1 januari langer dan 1 jaar in schaal B? Dan komt er /1 achter je leeftijd te staan en krijg je een hoger uurloon. Zelfde geldt voor 2 jaar en 3 jaar etc., dan komt er /2 en /3 achter je leeftijd te staan.