Is het mogelijk dat er belasting geld van je loon wordt ingehouden vóórdat je uitbetaald wordt?

er belasting geld van je loon wordt ingehouden vóórdat je uitbetaald wordt?

dus er wordt van je netto geloof ik meteen afgetrokken wat de overheid nodig heeft dan is het voor ons niet zo

pijn lijk om in april dat ding in te vullen en te merken dat je nog een groot bedrag moet geven

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er kan pas ingehouden worden als er loon is . De overheid doet wat ze zelf niet willen of kunnen. We hebben zelf met zijn allen bepaald wat de overheid nodig heeft. Dat gaat zo in een democratie. De overheid doet wat ze zelf niet willen of kunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moet zijn: De overheid doet wat we zelf niet willen of kunnen. Bovendien kan de overheid ons daarom sanctie (straf) oplggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik znap niet veel van je antwoord hajete
ik heb het over mensen die geld krijgen door zelf arbeid te
verrichten en de steuntrekkers .
al deze mensen betalen ook belastinggeld

Het beste antwoord

In een normale situatie is dat precies wat er gebeurt. (in Nederland)
In April komt er dan ongeveer 0 uit.

Mensen met aftrekposten (o.a. hypotheekrente) krijgen in april daarom geld terug.
(de meeste vragen om een voorlopige teruggave per maand en dan zou het in april weer ongeveer op 0 uit moeten komen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je aanslag inkomstenbelasting moet je vóór 1 april invullen en opsturen. Alleen als je uitstel hebt aangevraagd mag je het later doen; je krijgt van de belastingdienst bericht voor welke datum je aangifte dan bij hun binnen moet zijn. Op je brutoloon wordt loonbelasting ingehouden. Als het blijkt bij de aangifte dat dat niet genoeg is geweest moet je bijbetalen.
13 jaar geleden
Je loon wordt al netto uitbetaald. Hier is als het goed is alles met de fiscus reeds verrekend. Echter als je nog andere inkomsten hebt dan kan het zijn dat die in een andere tariefgroep vallen. Als de overige inkomsten in een lagere tarief groep zijn afgerekend. Dan moet je dus bij betalen. Op je loonstrook kun je zien wat er bruto van je loon wordt ingehouden. op je jaaroverzicht het totaal dit gebruik je ook om aangifte te doen.
ronron1212
13 jaar geleden
De goedkeuring valt later pas in de bus als het goed is gekeurd.Dus men vult belasting papier in en je zou 500 eurotjes terug krijgen worden deze gestort op je rekening maar dat wil niet zeggen dat dat goed is om het geld te besteden kan men beter afwachten tot je de bevestiging hebt van de belastingdienst deze wordt meestal tegen het eind van het jaar verstuurd.Maar wat je ook kunt doen is een goede boekhouder in de armen te nemen,deze weten precies wat aftrekbaar is loont zeker de moeite als je er zelf niet goed in thuis bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je bij het invullen van de aangifte ontdekt dat je moet bijbetalen dan ben je eigenlijk te laat. Je had dat ook eerder kunnen zien.
Je hebt het geld gemiddeld zo'n 9 maanden in je zak gehouden als "bank" van de fiscus. Daarom wordt er ook rente in rekening gebracht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het goed is ontvang je een netto salaris op je bankrekening (dus zijn je loonbelasting en volkspremies er al af). Mocht je denken dat je te weinig afdraagt kan je altijd een verzoek indienen voor een voorlopige aanslag. Deze is te vinden op de site van de belastingdienst.