Kan een bank camerabeelden vrij laten zien?

Kan de bank de camerabeelden laten zien
als ik daar om vraag?
ik wil weten wie er heeft gepind met mij bankpas

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.9K

Het beste antwoord

Dat mag de bank niet. Dat kan alleen als er sprake is van diefstal en dan alleen voor de politie.
ronron1212
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als Delkash wil weten wie er met zijn of haar bankpas heeft gepind, impliceert dat volgens mij dat er sprake is van diefstal. Dus dan zou de politie een kijkje kunnen nemen en lijkt het mij vervolgens vrij aannemelijk dat de politie aan Delkash vraagt of hij/zij de persoon op de beelden herkent. Denk je niet?
ronron1212
12 jaar geleden
Dus met de politie maar niet aan hem alleen en er moet dus sprake zijn van vermoedelijk diefstal

Andere antwoorden (1)

Je zal aangifte moeten doen en tijdens het doen van aangifte aangeven dat er gepind is met je pas bij een bepaalde bank. De politie mag dan op grond van artikel 126 wetboek van strafvordering via de officier van justitie een vordering vragen om de bank te verplichten de beelden tbv opsporingsonderzoek af te geven. Zelf zal je in eerste aanleg de beelden dus niet krijgen. Wel kan je de bank benaderen met jouw bevindingen, elke bank heeft een eigen beveiligingsorganisatie en deze zal ook zeker de beelden veilig stellen voor eigen belang en dat van justitie.