Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Behoud je bij een nieuwe pinpas dezelfde pincode?

Er zit een scheurtje in de metaalstrip, en ik kan gratis een nieuwe pas aanvragen. Behoud ik nu dezelfde pincode?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je zonder meer een nieuwe pas aanvraagt, zal je ook een nieuwe pin-code krijgen.
Als je aangeeft dat je oude pas gescheurd is, krijg je een nieuwe pas met je oude pin-code.
(Lees meer...)
jc54
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het maakt niet uit of je pas kwijt bent of gescheurd is, je kunt je oude pincode behouden. (Mits je er geen pincode bij had als je een pas kwijt raakte).
Computoon
11 jaar geleden
Zouden er écht mensen zijn die pincode en pas bij elkaar bewaren?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dit gebeurd helaas, maak dit regelmatig mee in mijn werk. Met alle gevolgen van dien dat de rekening voor duizenden euro's wordt leeg gehaald. Ik adviseer dan de pincode in hun telefoon te bewaren als ze het zo slecht kunnen onthouden.

Andere antwoorden (1)

Als je pinpas beschadigt is of gewoon echt stuk en je krijgt een nieuwe pinpas zul je in principe dezelfde pincode houden. Omdat ik niet weet bij welke bank je zit kun je het voor de zekerheid natuurlijk even vragen want misschien is er een bank die wel afwijkt van die regel.

Bij de rabobank houd je zeker je eigen pincode (mijn pas en die van mijn man is de laatste jaren vervangen en pincode is nog steeds hetzelfde).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding