Misschien een domme vraag, maar kan je ergens in NL of west Duitsland een rondleiding krijgen door kerncentrale?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (4)

Ja er is er een van van der most vlak over de grens met een pretpark.
Een werkende zou je kunne ellen en vragen of er ook excursies zijn.Misschien ook wel een leuk idee voor een school.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bedoeld Kernwasser Wunderland? Dat is idd gebouwd in een kerncentrale die nooit in gebruik genomen is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
we hebben er toentertijd middels een toeslag op de energierekening wel allemaal onze financiële bijdrage aan geleverd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet echt. Dat ding is niet met Europees geld nog met Nederlands geld gebouw. Het ontwerp was ook indrukwekkend naar mijn idee maar uiteindelijk vond men bepaalde risico's (ik meen te herinneren dat het te maken had met een systeem waarbij warmte tussen vloeibare natrium en water moest worden uitgewisseld) te hoog en is het project op het laatste moment geschrapt.
Rondleiding kerncentrale Doel.
Informatie over rondleidingen kunt u aanvragen via onderstaand adres.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het niet nagevraagd maar de meeste kans geef ik je voor een rondleiding met het inter universitair nucleair reactor instituut te Delft. Zeker als er een groep geïnteresseerden s.

Dit instituut beschikt over een (oude) kleine kerncentrale welke ook voor opleidingen gebruikt wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wellicht kom je verder door op de link te klikken en een van de mensen te benaderen die je dan te zien krijgt.