wat krijg een gescheiden vrouw met twee kinderen aan ww?

hoe veel is die uitkering ?

Toegevoegd na 8 minuten:
ze heeft nooit gewerkt,haar man werkte.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Dat is niet te zeggen:

Of u WW zult krijgen en hoe hoog die uitkering dan zal zijn, valt niet zomaar vooraf te zeggen. Het toekennen van een uitkering en de bepaling van de hoogte hangt van verschillende factoren af.

-U kunt een WW-uitkering krijgen als u aan de volgende voorwaarden voldoet:
-U bent verzekerd voor werkloosheid. Dit is meestal zo als u bij een werkgever in dienst bent of was. Als u 65 jaar of ouder bent, bent u niet meer verzekerd.
-U verliest 5 uur of meer van uw arbeidsuren per week en u heeft geen recht op loon over die uren. Dus ook als u een deel van uw baan kwijtraakt kunt u een WW-uitkering aanvragen. Werkte u gemiddeld minder dan 10 uur per week? Dan bent u werkloos als u minimaal de helft van dit aantal uren en het loon over die uren kwijtraakt. Overuren of tijdelijk extra gewerkte uren tellen meestal niet mee.
-U bent direct beschikbaar voor betaald werk. Maak dus bijvoorbeeld geen afspraken voor onbetaalde activiteiten, als u daardoor niet direct aan een nieuwe baan zou kunnen beginnen.
-U heeft in de periode vóór uw werkloosheid 26 van de 36 weken gewerkt (kijk ook op Hoe lang kan ik een uitkering krijgen). Voor musici en artiesten is het soms genoeg als zij in in de laatste 39 weken 16 weken hebben gewerkt.
-U bent niet door uw eigen schuld werkloos geworden.
Als u door uw eigen schuld werkloos bent geworden krijgt u mogelijk geen WW-uitkering. Kijk ook op Ik neem zelf ontslag en Ontslag op staande voet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ww is afhankelijk van je laatste inkomen uit arbeid.
Daar is geen antwoord op te geven. Het is meestal 70% van het laatstverdiende loon.
Het enige voordeel is dat je in een gunstige box zit, ik dacht 5. DAt betekent dat er weinig belasting af gaat.

Toegevoegd na 7 minuten:
Gezien je toevoeging: Deze vrouw heeft geen recht op ww, maar op een WWB uitkering (vroegere bijstandsuitkering) en dat is ongeveer 1200 euro p.m.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
WW krijg je als je werkloos bent geworden, en dan is de uitkering 70% van het laatstverdiende loon of maximale dagloon.

Een echtscheiding heeft geen invloed daarop.

Als je helemaal geen inkomsten hebt, kom je wellicht in aanmerking voor een bijstandsuitkering. Ik zou hiervoor het UWV gaan benaderen.

Toegevoegd na 15 minuten:
zie de bijgaande bronnen, de ene geeft aan hoeveel je kunt krijgen als bijstand, de andere bron geeft aan hoe je in Utrecht (via het UWV) een bijstandsuitkering aanvraagt. Hoe dat in jouw gemeente is, kan je het best op de website van jouw gemeente nakijken.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bijstand gaat via de Sociale dienst van je gemeente, niet via het UWV. Bijstand checkt altijd of er geen andere uitkeringen zijn waar je een beroep op zou kunnen doen bv Ww of WIA of alimentatie. Je komt niet 'zomaar' de bijstand in. Sterkte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraag ging over WW.
Als ze zelf niet gewerkt heeft, krijgt ze geen WW maar een bijstands uitkering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan krijgt ze geen WW maar een bijstandsuitkering.
Met kinderen is dat ca 1100 euro per maand.
Daarnaast kan ze uitzoeken of er nog mogelijkheden zijn om bijzondere bijstand, of kortingen te krijgen. Dit kan ze zien op www.berekenjerecht.nl of door een afspraak te maken bij soc dienst

Toegevoegd na 2 minuten:
Als zij en haar ex samen een huis hadden, heeft ze misschien teveel bezittingen om voor aanvulling in aanmerking te komen. Ligt aan de waarde van huis natuurlijk
anneliez