hoe kan ik mijn loonbelastingnummer en bruto bedrag achterkomen ?

Ik heb in 1999, Nederland voor goed verlaten. Ik heb alle loonstrookjes kwijtgeraakt en mijn oude werkgevers zijn allemaal failliet gegaan. Hoe kan ik mijn loonbelastingnummer en bruto bedrag achter komen ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Loonbelasting nummer heb jij niet dat is een nummer van de werkgever bij de belastingdienst
Ozewiezewozewiezewallakristallix
7 jaar geleden
@Deaal
Loonbelasting nummer = Sociaal Fiscaal nummer (SoFi-nummer) = Burgerservicenummer (BSN) Min of meer althans
tinus1969
7 jaar geleden
Waarom zou je het brutobedrag nog willen weten? Zulke gegevens worden in principe na 7 jaar vernietigd.

Antwoorden (3)

Na iedere loonperiode (4 weken of maand) geeft uw werkgever uw loongegevens door aan de Belastingdienst. De Belastingdienst verwerkt deze gegevens en geeft ze door aan het UWV. Zij houden van alle werknemers bij waar zij hebben gewerkt en wat hun inkomsten zijn:

http://www.uwv.nl/particulieren/mijnuwv/index.aspx

Om uw gegevens in te zien via het Mijn UWV portaal hebt u echter een DigiD nodig. DigiD staat voor Digitale Identiteit; het is een gemeenschappelijk systeem waarmee de overheid op internet uw identiteit kan verifiëren. Met uw DigiD kunt u bij steeds meer overheidsinstellingen terecht. Uw DigiD kan ook aangevraagd worden vanuit het buitenland:

https://digid.nl/aanvragen_buitenland
7 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
7 jaar geleden
En het eerste wat zowel de belastingdienst als het DigiD vragen is: "Wat is uw BSN ?" En dát is nu net de vraag van de vragensteller.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
7 jaar geleden
Oeps... ik heb zélf niet helemaal goed gelezen.... Er wordt ook naar het bruto bedrag gevraagd, en daar geef jij dan weer antwoord op.
ronron1212
7 jaar geleden
Die gegevens zijn alleen maar voor 1 jaar zichtbaar.
Burgerservicenummer kwijt?

U vindt uw burgerservicenummer onder andere op de volgende documenten:
•uw paspoort
•uw rijbewijs
•uw identiteitskaart
•de aangiftebrief die u van ons ontvangt
•een aanslag (bijvoorbeeld inkomstenbelasting) die u van ons ontvangt

Hebt u een identiteitsbewijs, maar staat uw burgerservicenummer daar niet in vermeld? Dan kunt u uw burgerservicenummer opvragen bij de Nederlandse gemeente waar u staat ingeschreven. U moet dan wel een geldig identiteitsbewijs tonen.

Bent u ook niet meer ingeschreven bij een Nederlandse gemeente, wat bij u het geval lijkt te zijn, neem dan contact op met de Sociale Verzekeringsbank (SVB)

https://www.svb.nl/int/nl/zoek.jsp?q=contact&taal=nl®eling=_geen&doSearch=true&getfields=regeling

Toegevoegd na 1 minuut:
"de aangiftebrief die u van ons ontvangt"

"ons" is in dit geval de Nederlandse Belastingdienst :-)
Als particulier heb je geen loonbelastingnummer...