Hoelang duurt de overdracht van de storting tussen argenta en argenta?

Een vriend van mij heeft geld beloofd. Hij heeft dit gestort rond half 3 deze middag maar ik zie nog niks. Hoelang duurt de overdracht? Na een paar uur? Morgen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (1)

Als de overschrijving op een doordeweekse dag voor 21.00 plaatsvindt naar een andere rekening bij dezelfde bank wordt het bedrag vrijwel altijd gelijk bijgeschreven. Er zit hooguit een uurtje verschil tussen, maar zeker dezelfde dag.
Vindt de overschrijving plaats na 21.00 of in het weekend dan ziet men de volgende werkdag pas de overschrijving.
Wanneer je geld overmaakt kun je aan de IBAN-code zien of diegene dezelfde bank heeft als jij, als dit zo is komen de vier letters na "NL(cijfer, cijfer)" overeen. Verschillen deze letters van de letters die in je eigen IBAN-code voorkomen, heeft de ontvanger niet dezelfde bank.