Is Brand New Day een betrouwbare partij?

Ik heb dus een woekerpolis.
Via de site stopwoekerpolis.nl heb ik vandaag een afspraak gehad met een financieel adviseur.

Ze hebben inderdaad vastgesteld dat ik een woekerpolis had. Alleen de kosten die ingehouden worden op mijn huidige polis zijn nog schrikbarender dan ik gedacht had.
Ik wil dus stoppen met mijn woekerpolis, maar goed, dat was al gepland.

De adviseur gaf me een alternatieve mogelijkheid van Brand New Day, een partij met weinig kosten die aan de strijkstok blijven hangen en een beoogd eindkapitaal dat ook nog eens 10.000 Euro hoger ligt dan dat mijn huidige partij hoopt te bereiken.

Voordelen van deze partij zijn o.a. dat er geen vaste eindtermijn is: mocht ik over 5 jaar willen stoppen, dan kan dat, zonder extra kosten.

Hun hele verhaal klonk fantastisch, maar ja, dat gold ook ooit voor mijn huidige woekerpolis.

Ik ben dus een stukje voorzichtiger geworden.
Ik wil voorkomen dat ik van de ene woekerpolis rechtstreeks het volgende onheil inrol.

Is het verstandig in zee te gaan met Brand New Day of kan ik beter de som die er nog staat linea recta naar een bankspaarrekening storten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Beste C4th,

Ik begrijp je wantrouwen na de teleurstellende prestatie van je huidige aanbieder. De afweging of Brand New Day een goede partij is om je pensioen op te bouwen, is aan jou. Alleen om die afweging te kunnen maken moet je wel over de juiste feiten beschikken.

Zoals je zelf al opmerkt, is er geen vaste eindtermijn. Je kunt inderdaad over 5 jaar stoppen als je dat wilt. Dit komt omdat wij een bankspaarproduct aanbieden op basis van beleggingen. We zijn namelijk geen verzekeraar maar een beleggingsinstelling. Onze pensioenrekening is gewoon een mooi alternatief om pensioen op te bouwen waarbij de belastingdienst met je mee spaart.

Uiteraard zijn wij geen filantropische instelling dus wel kosten maar zeer onze kosten zijn laag, transparant en volledig inzichtelijk. Onze filosofie is: Lage kosten x groot volume = ook winst maar op een eerlijke nette manier. Onze kosten passen op de helft van een bierviltje. We rekenen 0,5% over de inleg. Daarnaast berekenen we jaarlijks 0,5% beheerkosten over de obligatiefondsen en 0,59% over het indexfonds.

De pensioenrekening van Brand New Day kent zo weinig mogelijk verplichtingen. Alleen de verplichtingen die de Belastingdienst stelt om fiscaal vriendelijk pensioen op te bouwen. Hierdoor ben je ook vrij om zelf je inleg te bepalen. Wil je een periode niks inleggen of, zoals soldaatBOEM en zondag adviseren, nooit meer iets inleggen dan kan dat. Als je wel geld inlegt, mag je helaas niet meer inleggen dan je jaarruimte. Deze regel hebben wij niet bedacht maar de Belastingdienst.

Als je bezorgd bent over de samenwerking met ASR, dan kun je daarover lezen in dit persbericht. Wij zijn geen onderdeel van ASR.

Stap je over naar Brand New Day en ben je dan toch niet tevreden over ons? Dan hebben wij iets niet goed gedaan. En daar hoef jij niet voor te boeten. Daarom mag je altijd kosteloos weg. Wanneer je maar wilt. Geen euro boete of kosten. Geen financiële trap na dus. Met het schaamrood op de kaken boeken wij je geld over naar een concurrent.

Heb je nog vragen neem dan gerust contact met ons op via 030-233 6000 of info@brandnewday.nl. Want wij nemen graag de tijd om alle vragen uitgebreid te beantwoorden. Tot het allemaal duidelijk is en jij een goede afweging kunt maken.

Met vriendelijke groet,
Charlotte Scheerder
Klantenservice Brand New Day

PS: De pensioenrekening van Brand New Day is door de lezers van FiscAlert uitgeroepen tot het beste financiële product van 2010!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Premie vrij maken!

Het geld laten staan, en pas uit laten betalen op de besproken datum bij het afsluiten!

Neem je het voortijdig op dan betaal je je zelf scheel aan belasting.

Toegevoegd na 5 minuten:
Brand new day is een onderdeel van ASR verzekeringen.
Aangezien er mensen langzaam maar zeker weer vertrouwen beginnen te krijgen in de economie springen verzekeraars er weer vol in om mensen hun geld af te troggelen!

Toegevoegd na 7 minuten:
Een verzekeringsbedrijf dat nergens aan verdient, kan niet bestaan! Dus ook op deze polis zitten kosten!

Sparen is een X bedrag op een rekening zetten en datzelfde bedrag of iets meer(rente) incasseren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De oprichters van de Binckbank zijn ook de oprichters
van Brand New Day.

Lees het hele artikel, maar ga niet over een nacht ijs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb mijn lijfrente-woekerpolis 5 jaar voor de einddatum premievrij gemaakt en het geld laten staan. Verleden jaar was de einddatum bereikt en betalen ze me inmiddels iedere 3 maanden een som uit. Nu gaan ze me ook geld teruggeven vanwege de onterechte kosten maar over die som, die toch niet gerting is, ben ik nog met mijn verzekering aan het steggelen.

Ik zou je aanraden geen nieuwe verzekering af te sluiten. Dat kost je alleen maar weer opnieuw geld. Premievrij maken en geld laten staan.

Toegevoegd na 18 minuten:
gerting = gering.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hieronder nog een link met info over Brand New Day