Vakantie geld

Op welke datum word vakantie geld gestort op je rekening? En krijg je ook vakantie geld als je scholier bent en 3 jaar een bijbaantje hebt in het weekend.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

Verschilt per werkgever. Iedereen die werkt heeft recht op vakantiegeld. Alleen bij sommige regelingen wordt dit iedere maand al bij in je salaris verrekend. Je kunt het waarschijnlijk aan het eind van deze maand verwachten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de regel word dit tegelijkertijd met het salaris gestort.
Als je dus weet wanneer je salaris deze maand gestort wordt dan weet je ook gelijk wanneer je vakantiegeld gestort wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of je vakantiegeld krijgt is afhankelijk van de manier hoe je arbeidsovereenkomst is opgesteld, of dat er in staat, of je onder een CAO valt, etc. Daar staat precies in waar je recht op hebt.
Wanneer: de meeste werkgevers betalen het met het salaris van mei mee, maar er zijn ook werkgevers die het in juni betalen. En als je salaris eens per 4 weken krijgt, zal het in periode 5 of 6 worden betaald.
Maar als je elke week een bijbaantje hebt, en je hebt dat al drie jaar, dan moet je weten wat je vorig jaar hebt gekregen aan vakantiegeld. Als je het toen niet kreeg, is de kans klein dat je het dit jaar wel krijgt.
12 jaar geleden
Vakantiegeld krijg ik altijd eind mei.
Of dat jij vakantie geld krijgt weet ik niet, hangt van je werkgever af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is geen algemeen geldende datum voor uitbetaling vakantiegeld. In principe heb je in loondienst recht op vakantiegeld. Zie je arbeidsovereenkomst/CAO.
Als je 3 jaar een bijbaantje hebt dan kun je aan je dagafschriften van je bankrekening zien of en zo ja wanneer je vorig jaar vakantiegeld kreeg.