Iemand ervaring met skimmers?

Ik werd vanmiddag door de bank gebeld dat er skimmers in Brazillie geld wilden pinnen van mijn rekening. Ik was afgelopen week naar turkije en heb daar geld gepind, maar moest wel mijn pasje geven, hartstikke dom natuurlijk, maar dacht het wel vertrouwd was, zullen ze mijn pasje wel gekopieerd hebben. Nu heeft de bank wel mijn rekening geblokkeerd, maar nu ben ik bang ze alsnog geld eraf halen of het later nog eens proberen. Iemand hier ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je werd op een zondag gebeld door de bank?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, de bank zelf is niet altijd open, maar het hoofdkantoor is 24/7 open. Normaal bellen ze niet in het weekend, maar bij echt belangrijke dingen wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vrouw van de bank zei dat die mensen van die bank dat gewoon doorgeven aan mensen aan brazillie, zou vaker gebeurd zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij welke bank zit je dan?als ik vragen mag,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zit bij de abnamro

Het beste antwoord

Ik heb gehoord dat mocht er inderdaad geld van de rekening worden afgehaald, dat je het gewoon terug krijgt van de bank. In de link, die ik in de bron heb geplaatst, wordt dit bevestigd.

Op deze site staan ervaringen van andere mensen met skimmen: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=30&t=67681&view=next

Volgens mij hoef je niet bang te zijn dat er alsnog geld word afgehaald en is je bank gewoon verzekerd!

Succes in ieder geval!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Mijn vader heeft een zwembad, dus kan ik zeggen dat ik er bekend mee ben.
Skimmers zijn erg handig, ze filteren het vuil uit je zwembad.
Wel moeten ze met enige regelmaat schoongemaakt worden.
Als het zwembad zich in een bos- / natuurrijke omgeving bevindt is er helaas een grote kans dat er zo af en toe een muis, rat (afhankelijk van de grootte van de opening van de skimmer), pad, kikker of ander klein dier in gevonden wordt. Meestal zijn deze dan al dood.
Als men de skimmer een paar keer per dag controleert zouden deze dieren er wellicht uitgehaald kunnen worden als ze nog leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een paar maanden geleden is mijn pas ook geskimd,ik werd door de bank benaderd dat mijn pas door hun was geblokkeerd i.v.m een vreemde geldopname.
Waarschijnlijk was mijn pas op een ochtend geskimd,en s'middags was er 2 x 500 euro vanaf gehaald in Cancun Mexico.
Na wat papieren te hebben ingevuld bij de bank heb ik na ongeveer 5 weken mijn geld terug gekregen van de bank.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn zus is een tijdje geleden geskimd, al het geld dat op haar rekening stond was foetsie, maar de postbank heeft het vrij snel weer teruggestort.
Ze kreeg een nieuwe pas en nieuwe pincode.