Waarom doen uitzendbureaus alsof ze werk hebben en laten ze je zelfs grote groepen mensen opdraven voor assessments voor werk dat ze niet hebben?

Ik heb het dus niet over een gewone wervingsprocedure maar over het herhaald plaatsen van vacatures die ze niet ter beschikking hebben. Ik zie het gebeuren bij het grootste uitzendbureau voor onderwijs bijvoorbeeld. Wat is hiervan de reden en werken uitzendbureaus altijd zo of is dit gewoon een vorm van recessie?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Erna55
8 jaar geleden
Jij hebt een vermoeden.
Je vraagt waarom het zo is.
Het kan zijn dat je vermoeden niet klopt.
Antoni
8 jaar geleden
Ik vermoed dat de uitzendbureaus verwachten dat ze de werkzoekenden binnenkort (wel) werk kunnen aanbieden. Daar willen ze op voorbereid zijn, maar kan je deze vraag niet beter aan het uitzendbureau zelf stellen? Dan krijg je waarschijnlijk het beste antwoord.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zelf dnenk dat er wel en kern van waarheid in zit. Mij was dat ook al opgevallen. En ze maken bijvoorbeeld reclame dat ze wel 300 vacatures hebben en als je dan op de site kijkt staan er idd 300 maar waarvan de helft dubbel! Of zelfs drie keer. Heel vervelend.

Antwoorden (1)

Het is een bekend verschijnsel in deze tijd.

De enige 'nuttige' reden zou kunnen zijn, dat het bureau dan een voorsprong heeft op collega-uitzendbureaus op het moment dat de economie verder aantrekt. Het bureau heeft dan een 'reservoir' van mensen die meteen kunnen worden ingezet omdat cv's, referenties enz. allemaal al zijn gecheckt.

Het nadeel is dan -inderdaad- dat aan kandidaten een worst wordt voorgehouden die niet aanwezig is op het moment dat de kandidaat zich meldt bij het bureau. Maar hij is dan al wel binnen.

Verder is het natuurlijk een vorm van reclame: "Kijk, wij bieden (wel) werk aan."
Computoon