Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik als verpleegkundige ook reageren op vacatures voor activiteitenbegeleider?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
638

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja, je kunt natuurlijk altijd reageren op vacatures. Daarna is natuurlijk de volgende vraag of je er ook daadwerkelijk voor in aanmerking komt. Dat hangt af van de aansluiting van jouw opleiding (of "werk-/denkniveau"), ervaring, ambities et cetera bij het functieprofiel.

Het belangrijkst is dat je zelf moet besluiten of jij denkt dat je voldoet aan een functieprofiel. Dat hoeft lang niet bij elke organisatie naar de letter van de omschrijving, vaak gaat het meer om de geest ervan. Dus: wordt er bijvoorbeeld een afgeronde opleiding gevraagd, maar heb jij die niet maar wel tien jaar uitgebreide ervaring met het werk en nog een aantal andere eigenschappen/ervaringen die je volgens jou juist extra geschikt maken, dan kun je dat in ieder geval beargumenteren en dan is het vervolgens aan de "aannemer" om te beoordelen of dat wellicht niet een veel interessante match is. In sommige markten mag je bepaald werk natuurlijk wel pas doen als je bepaalde opleidingen of certificeringen hebt, maar dan kun je erbij schrijven dat je graag voor deze functie de certificering zou willen behalen.

De meeste leidinggevenden die versterking zoeken voor een functie waarin je echt wat moet kúnnen willen in mijn ervaring uiteindelijk meestal eigenlijk maar twee "soft skills" zien: ambitie en enthousiasme. ("Hard skills" kun je met je CV versterken.) Mijn punt is dat de hard skills niet altijd een 100% match hoeven te zijn om toch interessant te zijn voor een functie.

Bottom line: als jij een vacature vindt waarvan je denkt "dat is wat voor mij", dan kun je op de functie reageren met een CV en een motivatie waarin je uitlegt waarom jij volgens jou geschikt bent voor deze functie. Dan is het vervolgens aan de ander om te bepalen of je voldoende interessant bent om uit te nodigen. It's that simple.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding