Ben je als oproepkracht in loondienst?

Ik vraag mij of wat je bij de Belastingdienst kunt doen met gemaakte reiskosten, die je van je werkgever niet vergoedt krijgt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Als u per auto naar uw werk gaat is er sowieso geen aftrek mogelijk. Aftrek is slechts dan mogelijk als u met openbaar vervoer reist. De minimale afstand van uw huis naar uw werk moet meer dan 10 km enkele reis zijn. Bovendien moet u minimaal op 40 dagen per jaar naar uw werk reizen. (of 1dag per week) Als u geen OV-verklaring heeft zult u de losse kaartjes of de uitdraai van de reistransacties OV-chipkaart moeten hebben als bewijs indien er om wordt gevraagd.
fisbel
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar ben je als oproepkracht in loondienst?
fisbel
11 jaar geleden
Ja, je bent in loondienst..