Hoe is de geldcrisis eigenlijk 'echt' ontstaan? en waardoor was ie ontstaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe bedoel je 'echt'?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat er echt is gebeurt, niet een raar verhaaltje dat verzonnen is.

Het beste antwoord

De kredietcrisis is begonnen als hypotheekcrisis. Doordat veel arme Amerikanen gedwongen werden hun huis te verkopen kwamen niet alleen zij, maar ook de hypotheekverstrekkers in de problemen.
Hypotheekbanken verkopen de leningen die zij verstrekken door aan andere beleggers, zoals zakenbanken. Van het geld dat ze daarvoor ontvangen, kunnen ze opnieuw geld uitlenen.

Veel arme Amerikanen met een lage kredietwaardigheid hadden ‘een hypotheek op de toekomst’ genomen: risicovolle hypotheken met een lage aanvangsrente van bijvoorbeeld 5 procent, die scherp omhoog gaat na de eerste twee jaar, bijvoorbeeld tot 10 procent.

er is nog veel meer, maar zoveel kan ik niet antwoorden.
lees de rest op:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amerikanen hoeven hun huis niet te verkopen als ze problemen hebben met de betaling van de hypotheek.
Ze trekken de deur achter zich dicht, leveren de sleutels in, en ze zijn van het probleem af.
Heel anders dus dan bij ons.

Andere antwoorden (2)

om simpel te zeggen ,de euro daar is het mee begonnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Teveel geld uitgegeven in het buitenland