Hoe bereken je het rentebedrag met rood staan op een studentenrekening?

Ik heb sinds een halfjaar een studentenrekening en het gebeurt regelmatig dat ik een paar dagen tot een week 20 tot 30 euro rood sta. Ik heb bij ING een rente van 7,2 procent. Hoe werkt het dan met de rente over het bedrag? Wordt het opgespaard en gaat het per jaar van je rekening af? Hoe wordt het berekend? Ik kan niets vinden over wat het rentebedrag nu is, ik neem aan dat je dit niet kunt inzien? En stel dat ik nu een halfjaar lang iedere maand een week lang 30 euro rood zou staan (in het ergste geval), hoeveel geld moet ik dan daarover betalen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Lenen
1.3K

Antwoorden (1)

Die rente wordt op dagbasis berekend en een het einde van de maand van je rekening gehaald. De kosten bij de bedragen en rentes die jij noemt zullen ongeveer 4 cent per maand zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar... er is tot op heden nog niets van rente afgeschreven van mijn rekening, daarom vond ik het zo raar!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad vreemd, maar ik zou me daar gezien de omvang van de bedragen niet druk over maken. ;-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er is een wiskundige berekening: ik ben even de formule kwijt. Maar komt er op neer dat je rente op rente rekent . Maar omdat het saldo telkens verandert, is dat lastig uit te rekenen. Hier zijn tegenwoordig computers voor