Hoe bereken je de rente op studieschuld? (hbo)?

De reden dat ik dit vraag is dat ik nergens online een goed voorbeeld kan vinden hoe je dit berekent, alleen de hoeveelheid.

Als het klopt is de rent voor HBO vanaf nu 0,47% per jaar. Stel ik heb een studieschuld opgebouwd van €40.000. (ga ik niet vanuit natuurlijk)

Hoe bereken ik wat ik extra betaal als ik er bijvoorbeeld 20 jaar over doe om het af te betalen?

En is het elk jaar 0.47% erbovenop dus 0.47% x 25 (aantal jaar) en is dat het bedrag wat ik extra betaal?

Alvast bedankt

10 maanden geleden
in: Lenen
1.7K
ronron1212
10 maanden geleden
elk jaar wordt de rente over het openstaande bedrag berekend dus als je jaarlijks aflost wordt de te betalen rente lager.

Geef als eerste antwoord