Mijn vraag is: Wie helpt Griekenland met de Economie? Waarom wel,waarom niet?

-

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Lenen

Antwoorden (1)

Mijn antwoord is: lees je eens in in de mogelijk scenario's. Dat is simpelweg:

Griekenland uit de Euro - Griekenland krijgt een eigen munteenheid en kan dan zelfstandig geld bijdrukken om de staatsschuld op orde te krijgen. Zo wordt de munt minder waard en kan het land meer exporteren, hetwelk weer goed is voor de economie. De Europese relaties met Griekse bedrijven verslechteren doordat Europa slechter kan exporteren naar Griekenland en er geen gemeenschappelijke munteenheid meer is.

Griekenland blijft in de Euro - Griekenland moet fiks besparen en zal leningen moeten 'afschrijven' (slechts gedeeltelijk terugbetalen). Slecht voor Griekse investeerders, maar óók voor Europese uitleners.

Dat zijn de 'simpele' antwoorden. Verder kun je met een googlespeurtocht makkelijk artikelen hierover vinden...