rechtszaak gewonnen weet iemand hoe ik het geld kan halen?

Na vijf jaar strijden heb ik een rechtzaak verloren van een kredietverstrekker en een rechtszaak gewonnen naar mijn ex toe het bedrag wat ik heb moeten betalen kan ik in zijn geheel verhalen op mijn ex
Nu is er een deurwaarder bezig maar die vraagt aan mij waar te zoeken en of ik nog weet waar hij geld heeft
Ik weet dat niet hij heeft een uitkering en werkt zwart
Weet iemand misschien hoe en wat ik nog kan doen ben een beetje radeloos

Toegevoegd na 2 minuten:
Mijn ex zegt gewoon van een kale kip kun je niet plukken
Wij hebben 8.500 betaald om er van af te zijn
Heb een mega bkr notering en kan nergens een lening krijgen gelukkig via een vriendin maar wat kan ik nog doen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
6.9K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@DianaFaas, ik hoop dat u die deurwaarder niet zelf hebt ingeschakeld.
tinus1969
7 jaar geleden
@dianaFaas, je bent niet de enige met zo'n verhaal. van een kale kip valt niets te plukken. Houdt serieus rekening met WSNP.

Antwoorden (1)

Wanneer u een civiele of bestuursrechtelijke zaak wint, kan de rechter uw tegenpartij veroordelen tot het betalen van uw kosten. Dit heet kostenveroordeling. U moet deze kosten dan zelf van de tegenpartij terugvorderen. Houd er rekening mee dat de kosten in civiele rechtszaken niet altijd zijn terug te vorderen. De verliezende partij moet wel het geld hebben om u te kunnen betalen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wanneer u in een bestuursrechtelijke procedure in het gelijk wordt gesteld, krijgt u de proceskosten vergoed. De vergoeding die u ontvangt, verschilt per zaak. Deze hangt onder meer af van de kosten die u heeft gemaakt voor een advocaat.

Toegevoegd na 2 minuten:
Partijen moeten zich aan het vonnis van de rechter houden. De deurwaarder kan beslag leggen op een bankrekening of een huis ontruimen. Soms legt de rechter een dwangsom op. Dat is om ervoor te zorgen dat de verliezer zich aan de uitspraak houdt. Doet hij dat niet, dan moet hij de dwangsom betalen.

Toegevoegd na 21 minuten:
Als de tegenpartij afhankelijk is van een bijstandsuitkering kan het zijn dat er al beslag is gelegd op zijn uitkering vanwege andere schulden.
Heeft de tegenpartij geen bezittingen meer, dan kan men in een procedure gelijk krijgen, men gaat het geld nooit krijgen. Inderdaad van een kale kip kan men niet plukken.
De normale methode om nog iets te kunnen krijgen is beslaglegging door een deurwaarder (bij een bank, op zijn bezittingen zoals een auto, waardevol huisraad). Maar wanneer er echt niets is, kan er ook nets in beslag worden genomen.

Toegevoegd na 36 minuten:
Als er beslag kan worden gelegd op de bijstandsuitkering (of een andere uitkering of loon) dan geldt er het recht op een beslagvrije voet. Iedereen heeft nl recht op een minimaal inkomen De beslagvrije voet is 90% van het inkomen van degene die de schuld moet aflossen.
Stel men is alleenstaande en de geldende bijstandsnorm bedraagt op enig moment 900 euro, dan mag er maximaal voor een bedrag van 90 euro per maand beslag op de uitkering gelegd worden. De resterende 810 euro is vrij van beslag.