Hoeveel netto is mijn bruto salaris?

Hallo,

Kort samengevat staat er in mijn arbeidsovereenkomst dat ik een maandloon verdien in bruto van €2250,99.
Nou wil ik weten wat ik netto ga verdienen?

Branche is schoonmaak, meewerkend voorman op schaal 3

Ik heb een eindejaarsuitkering en vakantieloon en los daarvan ontvang ik rijkosten 19cent per km.

Wie kan mij een duidelijke antwoord geven? Ik kwam nergens uit via google. Bvd❤️

Toegevoegd na 10 minuten:
Ik ben trouwens 25 jaar oud.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (2)

Dat is nooit helemaal precies te zeggen, omdat er omstandigheden kunnen zijn die je precies te betalen hoeveelheid belasting , teruggaves enaftrek kunnen beinvloeden. Maar zonder "complicaties" zal dat om en nabij de 1823 euro zijn.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De bruto-nettocalculator geeft eur 1822.66.

Die berekening is altijd indicatief want er zijn geen vaste nettosalarissen bij een brutosalaris. Bovendien houdt de berekening geen rekening met extra's die specifiek zijn voor de branche of het bedrijf.

Verder vermeld je niets over een pensioenregeling. Als je daaraan mee moet betalen, wordt het nettobedrag uiteraard lager.

De reiskostenvergoeding moet je nog bij het nettoloon optellen. De leeftijd is niet van invloed op de berekening tenzij je al de AOW-leeftijd zou hebben. Berekening gaat uit van loonheffingsgkorting op "ja".

Vakantiegeld en eindejaarsuitkerong doen niet mee in de berekening. Die krijg je apart 1x per jaar overgemaakt. Er zijn bedrijven waar ze een loon bieden imclusief de vakantietoeslag maar dan moet dit apart zijn vermeld.

Over het algemeen zit de bruto-nettocalculator er niet meer dan enkele euro's naast.
Computoon
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dankuwel! Nou betaal i k wel pensioen maar ik heb geen idee hoeveel en hoe hoog dat zou kunnen zijn. Want ik heb mijn eerste loonstrook nog niet binnen. Zou het een verschil maken omdat ik in een schoonmaak en glazenwasserij branche zit of is dat het algemene berekening over het bruto bedrag? Bvd Mvg
Computoon
7 jaar geleden
De eigen bijdrage aan een pensioenregeling is vaak tussen 1/3 en 1/2 van de totale pensioenkosten maar dat zegt niets over de hoogte van het bedrag. Als het goed is, moet afdeling personeelszaken (of hoe die bij jullie ook mag heten) daar wel informatie ovet hebben en kunnen geven. Het ideaal is natuurlijk een premievrij pensioen (werkgever betaalt alle pensioenkosten). Het is (gelukkig) wel zo dat het bedrag dat bruto wordt ingehouden voor pensioen veel lager is als je het netto-effect op je loon bekijkt. Het heeft ermee te maken dat er pas belasting op het pensioen wordt ingehouden op het moment dat je het pensioen krijgt uitbetaald. Daarom wordt de premie voor je pensioen op de salarisstrook in mindering gebracht op het brutoloon v o o r de loonheffing eraf gaat. De branche zou inderdaad verschil kunnen maken op de hoogte van het nettoloon. Alleen was die niet te kiezen uit het "rijtje" op de site van de bruto-nettocalculator. Stel nu (ik bedenk maar wat) dat er in de branche een verplichte verzekering is die een aanvulling geeft als je arbeidsongeschikt wordt. Dan zal je loon wat lager worden als die premie geheel of deels voor rekening van de werknemer komt. In een CAO (als die er is), je arbeidsovereenkomst of het personeelshandboek zou je moeten kunnen lezen of zoiets van toepassing is.