Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer gaat een salarisverhoging in, als je contract vanaf oktober begonnen is?

Mijn contract is vanaf oktober ingegaan. Nu heb ik recht op een loonsverhoging, maar die gaat pas in januari in, want mijn werkgever zegt dat deze pas in het nieuwe jaar in gaat. Mag dit?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als het een salaris verhoging conform CAO is en niet voor bijvoorbeeld leeftijd of functie wijziging, ja dat mag.
Reddie
7 jaar geleden
Er bestaat geen recht op loonsverhoging. Die kun je hoogstens krijgen bij buitengewoon functioneren.
En aangezien je vóór januari pas 2 maanden hebt gewerkt mag je in je handjes knijpen als je toch al loonsverhoging krijgt.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Salarisverhogingen gaan bij grotere organisatie meestal voor iedereen tegelijk in. Er wordt een 'potje' beschikbaar gesteld en op basis daarvan wordt gekeken hoeveel er uitgedeeld kan worden.

Tussentijdse salarisverhogingen kunnen wel, maar alleen als daar individuele afspraken over zijn. Je zegt dat je er recht op hebt, maar de vraag is waarop je dat recht baseert. Als het is vastgelegd, staat er ook ongetwijfeld bij wanneer de verhoging ingaat en hoeveel deze is.
(Lees meer...)
paulus811
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. Het recht staat vast gezien ik jaarlijks een loonsverhoging dien te krijgen, na twee jaar in dienstverband te zijn, dit staat in mijn CAO (wat in oktober het geval is). Een eerdere loonsverhoging is al van toepassing geweest, dit werd toen ook uitgesteld van oktober naar januari i.v.m. het nieuwe jaar.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Iets inhoudelijker: er staat niets in mijn CAO over wanneer de loonsverhoging in zou gaan, betekent dit dat deze automatisch in zou moeten gaan in, dit geval, oktober?
Erna55
7 jaar geleden
https://www.khn.nl/qa/heeft-mijn-medewerker-recht-op-een-loonsverhoging-per-1-januari-2016
Volgens deze CAO gaat de verhoging per januari het nieuwe jaar in.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding