Wat moet je als vakkenvuller doen bij Albert Heijn?

Dus wat moet je als vakkenvuller doen bij Albert Heijn?

Is het zwaar werk of valt het wel mee etc?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
12.3K
ronron1212
7 jaar geleden
Je moet de schappen vullen en netjes houden gewoon normaal werk.
Amadea
7 jaar geleden
En wat ze spiegelen noemen. De producten met houdbaarheidsdatum die eerder verloopt naar voren zetten, en die langer bewaard kunnen blijven naar achteren.
ItisILeClerc
7 jaar geleden
.. zodat je als consument helemaal naar achter moet reiken om te pakken wat je wil hebben.
Computoon
7 jaar geleden
...wat weer niet de bedoeling is van de winkel. Zo houdt de klant de vakkenvuller aan het werk. Toch een wederzijds belang.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Niet alleen dat: als iedereen de artikelen met de langste houdbaarheid koopt, gooien de supermarkten (en dus wij als samenleving) nog veel meer voedsel weg. Pure verspilling. Ik snap dat je soms plant om die relatief kort houdbare voorgesneden groente pas aan het eind van de week te gebruiken, maar het is toch niet mogelijk dat elke klant altijd de langst houdbare artikelen vandaag in huis moet hebben? Als ik van plan ben om iets dezelfde dag te gebruiken of in te vriezen, neem ik bewust het artikel met de kortste houdbaarheidsdatum. En als ik inderdaad iets pas aan het eind van de week wil gebruiken, dán doe ik dat niet.
Pieterke
7 jaar geleden
Ik werd destijds ook weleens ingezet om bij de kassa de boodschappen in de tas van de klant te doen zodat je en passant kunt zien of de klant gestolen waar in z'n tas heeft en vanwege het feit dat er dan minder oponthoud bij de kassa ontstaat.

Antwoorden (2)

Van een willekeurige AH-winkel:

"Als vulploegmedewerker bij Albert Heijn help je bij het lossen van de vrachtwagens en vul je de schappen. Je zorgt ervoor dat de winkel er verzorgd uitziet en je helpt klanten als zij een product niet kunnen vinden. Je doet dit samen met een team. Zo help je elkaar en is het iedere dag weer gezellig.

Voor deze functie moet je een aanpakker zijn. Je vindt het leuk om in teamverband te werken en klanten tevreden te houden. Tenslotte komt jouw beschikbaarheid overeen met de gevraagde werktijden in bovenstaand rooster.

Wil je eerst nog wat meer informatie? (...)"

Ik vermoed, dat ook het schoonhouden van de winkel een taak is die, samen met de andere medewerkers, moet worden uitgevoerd. Zo ook: het bijspringen bij de emballage (lege flessen), verdwaalde winkelwagens weer bij de winkel neerzetten en meer van dat soort "overige werkzaamheden" waar niet een aparte medewerker voor wordt aangenomen.
Computoon
7 jaar geleden
Het zal niet anders zijn dan het werk bij een willekeurige andere supermarkt. Kijk op een website als http://www.nationaleberoepengids.nl/Vakkenvuller voor meer informatie over het beroep van Vakkenvuller:

"Beroepsprofiel vakkenvuller

Een baan als Vakkenvuller is populair onder naar school gaande en studerende jongeren. De Vakkenvuller werkt over het algemeen in een supermarkt, en zorgt ervoor dat er altijd producten in de vakken liggen. Tijdens het bijvullen hanteert de Vakkenvuller het First In, First Out systeem. De oudste producten, die het eerst over de houdbaarheidsdatum heen zullen gaan, staan zo veel mogelijk vooraan. De nieuwe producten worden achter deze oude levenswaren geplaatst. Aan het eind van de dag zorgt de Vakkenvuller ervoor dat de schappen gespiegeld worden. Met spiegelen wordt bedoeld dat alle producten zo veel mogelijk naar voren geschoven zijn, en dat de etiketten zo prominent mogelijk aanwezig zijn. Dit geeft de winkel een verzorgde uitstraling en zorgt er tevens voor dat klanten producten makkelijker kunnen vinden.

Maar het bijvullen van schappen is niet het enige werk van de Vakkenvuller. Indien een Vakkenvuller ’s morgens werkt, helpt hij met het uitladen van de vrachtwagenleveringen. Ook kan een Vakkenvuller erop rekenen dat hij veelvuldig vragen zal krijgen van klanten die op zoek zijn naar een bepaald product. Daarom is het van belang dat een Vakkenvuller makkelijk aanspreekbaar is, en de weg door de winkel weet.

Ten slotte fungeert de Vakkenvuller als extra hulp voor de kassamedewerker. Indien een klant vergeten is om zijn groente te wegen, een streepjescode niet gelezen kan worden, of er een product aan de kassa vervangen dient te worden, ropt de kassamedewerker een Vakkenvuller op via de speaker. De Vakkenvuller lost het probleem vervolgens zo snel mogelijk op."

"Competenties, skills & vaardigheden vakkenvuller

» Klantgerichtheid
» Sociabiliteit
» Accuratesse
» Secuur"

"Persoonstypen vakkenvuller

De Vakkenvuller gaat organiserend en doelgericht aan de slag. Hij deelt zijn werk zo efficiënt mogelijk in (Succesvolle werker). Daarnaast komt de Vakkenvuller in contact met winkelende klanten en staat hij die vriendelijk en klantgericht te woord (Gever)."

Persoonlijk is mijn ervaring dat je niet alleen goed je werk moet doen, maar ook snel. Die snelheid bereikte ik niet voldoende en toen werd er al na vier weken voor mijn werk een ander gezocht.
Antoni