Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik het voordeligst uitvaartkosten regelen?

Ik ben nog jong (22 jaar), niet ziek en verwacht niet snel te overlijden maar ik wil graag weten welke opties er allemaal zijn om m'n eigen uitvaart uiteindelijk te hebben geregeld. Mijn ouders en ik hebben het niet breed en ik ben nog student. Als ik nu kwam te overlijden zou dat mijn ouders failliet maken met de uitvaart. Dus vroeg mijn moeder of ik een uitvaartverzekering wilde afsluiten. Maar volgens mij zijn uitvaartverzekeringen uiteindelijk wel duur. Welke mogelijkheden zijn er eigenlijk om het zelf goed/voordelig te kunnen regelen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
589
ronron1212
9 jaar geleden
Als jij je nu verzekerd is dat een heel laag maand bedrag.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat vind jij duur... Stel dat je een premievoorstel krijg van 5,- per maand, is 60,- per jaar, je betaalt nog maximaal zo'n 65 jaar premie, dan zou je totaal maximaal 3900,- premie betalen over de hele looptijd. Dit is voor een (voorbeeld) dekking van 7000,-, deels natura.
Zo duur lijkt me dit niet. Iedereen gaat dood, dus het is niet zoals bijvoorbeeld een autoverzekering of een inboedelverzekering waar je mogelijk nooit gebruik van maakt.
Verstandig dit te regelen overigens!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Als je niet wil dat familie voor de kosten opdraaien dan kun je het beste een polis in natura afsluiten,dit kost voor jouw leeftijd iets van 4,50 per maand.

Het voordeel hiervan is dat je jezelf nooit bij hoeft te verzekeren want het is een soort alles in één pakket en de uitvaartonderneming regelt hier alles,natuurlijk wel in overleg met nabestaanden.

Neem je een gewone uitvaartverzekering dan moet je jezelf na tig jaar weer bij verzekeren als het bedrag te laag is geworden voor een uitvaart want het wordt elk jaar alleen maar duurder.