Word je ingelicht als je negatieve bkr registratie krijgt?

Mijn vriend en ik willen een huis kopen maar hij heeft een aardige schuld gehad die hij nu heeft afbetaald. Maar als je negatief bkr geregistreerd staat kan je 5 jaar niet kopen. Maar hoe weet je of je dat staat? Word je ingelicht als je negatief geregistreert word?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
Nee daar word je niet van ingelicht. Je bent pas negatief geregistreerd als je betalingsachterstanden hebt gehad.
paulus811
7 jaar geleden
Het is niet zo dat je met een achterstandsnotering helemaal geen hypotheek krijgt. Als het valt uit te leggen en je bereid bent om andere (minder gunstige) voorwaarden te accepteren, kun je nog steeds een hypotheek krijgen. In de achterstandscoderingen zijn diverse gradaties.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Beste misscurl, u wordt alleen op de hoogte gebracht wanneer u geregistreerd wordt met een achterstandscodering. Voor het opvragen van uw gegevens verwijs ik u naar onze website.
zie: https://www.bkr.nl/consumenten/opvragen-gegevens/ Met vriendelijke groet,
BKRwebcare

Antwoorden (1)

Kredieten en leningen die u afsluit worden door uw geldverstrekker vastgelegd in het Centraal Krediet Informatiesysteem bij BKR. Dit wordt ook wel een BKR registratie genoemd. Hierdoor ontstaat een overzicht van alle leningen die u heeft afgesloten. Ook eventuele betalingsachterstanden die bij deze registratie horen worden vastlegd.
Veel mensen denken dat een BKR registratie nadelig is. Dat is niet waar. Als u geen betalingsachterstanden heeft, is het een bewijs van goed financieel gedrag. Geldverstrekkers doen dan graag zaken met u.
ronron1212