Wat betekend bij Arbeids contract Normering?

Ik werk 6 jaar bij een grote supermarkt Na 3 jaar kreeg ik een vast contract waar geen uren op stonden. Al die jaren ben ik nog nooit 1 dag ziek geweest en ook nog nooit te laat gekomen .Als er collega's ziek waren kon er altijd een beroep op mij gedaan worden.Gemiddeld werkte ik 28-36 uur per week. Sinds 4Januari 2016 heb ik een nieuw werkrooster en daar staat in dat ik minimaal 2 uur ,tot maximaal 12 uur per week werk krijg .Ik heb nu al meer dan 3 maanden niet meer dan 12 uur per week gewerkt ,terwijl ik graag weer 36 uur per week wil werken. Omdat ik met een kortgeding dreig,wil men mij nu een parttime contract geven van 13 uur tot 24 uur, waarbij sprake is van de NORMERING van 20 uur per week.Mijn vraag wat houdt NORMERING in??Ik ben bang dat als ik akkoord ga ,dat ik dan elke week 13 uur werk krijg,dus 1 uur meer dan dat ik nu krijg,of moeten zij mij minimaal 20 uur (NORMERING) werkgeven of anders betalen?
met vriendelijke groet

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Met normering wordt de graadmeter, richtlijn bedoeld. Dus met dat nieuwe arbeidscontract van 13 tot 24 uur per week wordt ernaar gestreefd dat jij elke week 20 uur kunt werken. Het zal dus minder vaak 13 of 24 uur zijn, maar meestal 20 uur.
Amadea