Is mijn vermogen ook automatisch van mijn partner na het trouwen?

Goedendag,
ik heb een vraagje over huwelijk en vermogen.
Ik ga binnenkort trouwen en ik vroeg mij af of het klopt dat mijn vermogen van nu dan niet automatisch ook van haar is na het trouwen ? Ik las dat dat onlangs is verandert ?

Mijn vriendin wil namelijk deze maand al snel trouwen, maar ik krijg rond 22 december ca € 50.000 op mijn rekening ivm de verkoop van het huis van mij en mijn ex. Hierna gaat een deel daarvan in het huis dat ik met mijn vriendin heb gekocht.
Is het misschien verstandig om het trouwen dan tot januari te verschuiven ?

En is het nodig om nu we een huis hebben gekocht en gaan trouwen eea vast te leggen bij een notaris, zodat als er iets met mij gebeurt niet al mijn geld/deel van het huis, naar mijn nieuwe vrouw gaat, maar ook naar mijn kinderen ? Of is dat al standaard zo ?

Bvd,
H.

Weet jij het antwoord?

/2500

De automatische gemeenschap van goederen bestaat niet meer. Zie de link. Overigens is die 50.000 die je noemt geen inkomen,maar het was al vermogen (dat in je huis zat) vóór je ging trouwen. Om gedoe te voorkomen als je overlijdt (wie erft wat) of gaat scheiden is het wel van groot belang dat je bijhoudt (met bewijsstukken) wat wel en vooral niet in het gezamenlijke evrmogen valt nadat je getrouwd bent.

Bronnen:
http://www.geurtsnotarieeladvies.nl/trouwen/

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100