Ik woon en werk in duitsland en krijg een belasting aanslag. Als ik deze niet betaal, wat voor consequenties zijn er dan?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat de belastingdienst haar geld desnoods onder dwang komt halen. Dit kan onder meer door loonbeslag. Om een duidelijker antwoord te geven zou ik graag willen weten van wie de belastingaanslag is (NL of D overheid) en waar deze op ziet. Ben je het niet eens met die aanslag of denk je gewoon niet te betalen en omdat je in Duitsland woont er ook geen consequenties zijn? Ben benieuwd!

Dat zodra je in Nederland komt de auto waarin je rijdt door de belasting in beslag kan worden genomen. Blijf je in Duitsland kan de Nederlandse belastingdienst niets doen als je geen te goede hebt in Nederland.

U zegt te wonen en te werken in Duitsland. Kennelijk bedoelt u dat u Nederland niet metterwoon hebt verlaten en toch woont en werkt in Duitsland. Ik ga er dan vanuit dat u belastingplichtig bent in Nederland. U betaalt uw aanslagen in de inkomstenbelasting en premieheffing volksverzekeringen niet. U gaat dan een aanmaningen krijgen en dwangbevelen. Als u vertrokken bent onbekend waarheen zullen de dwangbevelen betekend worden via een bepaalde procedure, mogelijk wordt art. XVII van het Internationale Invorderingsverdrag met onder ander Duitsland op u van toepassing. Allerlei invorderingsmaatregelen zullen worden uitgeprobeerd en dat kan ook leiden tot bijvoorbeeld paspoortsignalering(Inname van het paspoort zodra de gelegenheid zich voordoet) of schuldig nalatig verklaren bij de Sociale Verzekeringsbank wegens het niet betalen van premies AOW/AWW met tzt korting op uw AOW-uitkering.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100