Zoveel als je wilt.

Heb je meer dan eur 520.- (2016) en geen fiscale partner dan moet je het bedrag daarboven opgeven aan de Belastingdienst bij de aangifte. Met fiscale partner het bedrag boven eur 1040.-.
Computoon
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je bedoelt waarschijnlijk dat je dat bedrag moet opgeven als je in totaal boven het vrijgestelde bedrag van 24473,- voor een alleenstaande of samen 48874,- bij fiscaal partnerschap (ook voor 2016) uitkomt. Als je bijvoorbeeld 3000 euro op je spaarrekening hebt staan en je hebt daarnaast nog 7000 onder je matras liggen, hoef je dat niet op te geven.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
plus voor Lies12
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Lies12, Toch niet. Ter aanvulling op het antwoord hier de bron van de Belastingdienst.
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/vermogen_en_aanmerkelijk_belang/vermogen/wat_zijn_uw_bezittingen_en_schulden/uw_bezittingen/overige_vorderingen_zoals_uitgeleend_geld_en_contant_geld NB. Ik had het ook niet geweten trouwens...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@pieter1986: Wat zijn de argumenten voor je kritiek op de reactie van Lies12?
Daar is geen wettelijke grens aan gesteld. Bij een negatieve rente op je spaarrekening kun je de biljetten ook beter thuishouden, alhoewel je je kunt afvragen of dat veilig is.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+ voor teusvh. Als geld op de bank geld kost dan kun je het ook in een bankkluis bewaren.